Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een goede kruidenmix voor zelfgemaakt gehakt/worst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ligt eraan wat voor soort worst. Er zijn nogal wat soorten. Mag ik je verwijzen naar Worstlog? Daar kun je talloze recepten, tips en mooie verhalen over wordt aantreffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt niet uit ik zoek gewoon lekkere recepten om uit te proberen.
Een mengsel dat ik zelf maak en zeer dicht in de buurt komt van de 'Slagers'- of Verstegen mix heeft de volgende verhoudingen. (Ik werk met theelepels)

4 zout
3 gemalen of vers geraspte nootmuskaat
2 gemalen witte peper
1 gemalen foelie
1 gemberpoeder
1 ui poeder
1/2 gemalen koriander
1/2 knoflookpoeder
(eventueel 1/2 gemalen kruidnagel, maar niet iedereen houdt daarvan)

Zo'n 3 a 4 theelepels zijn voldoende voor een pond gehakt. De rest kan bewaard (en eventueel nog aangepast) worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik koop voor bij de gekakt altijd gehaktballetjes mix er zijn verschillende soorten maar je moet zelf kiezen, het hoeft niet persé voor gehaktballen maar door pasta en andere dingen is het ook erg lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekakt? Ahem... Maar wel een goed idee om die kruiden eens door de pasta te gooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die koop ik ook wel eens maar als ik zelf worst maak en dus echt onderaan/basic ga doen wil ik ook de kruiden samenstellen en geen zakje er in mikken omdat daar vaak dingen in zitten die we niet kennen (om het langer houdbaar te houden) en er vaak veel te veel zout in zit.
Voor twee ballen gehakt doe ik 1 ei, theelepel sambal, 1 teentje knoflook klein gehakt, 1 kleine ui gesnipperd, dan wat zout, peper en paneermeel. Goed door elkaar kneden, rondom bruin bakken, 20 minuten sudderen, wel steeds omdraaien. Eet smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding