Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou kaas van chocolademelk een goed idee zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Lijkt mij niet eigenlijk, zou het liever bij chocoladepasta houden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van chocolademelk kun je geen kaas maken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het een goed idee is weet ik niet, maar het is in elk geval een zeer vernieuwend idee. Je kunt in plaats van knoflook, kruiden, brandnetel, komijn of weet ik wat voor toevoegingen je allemaal aan kaas kunt geven ook natuurlijk ook toevoegen en zo chocoladekaas maken, maar eerlijk gezegd durf ik te betwijfelen of er een grote markt voor is.

Met de goede spullen is kaas maken echter niet eens heel erg moeilijk en zou je het zelfs thuis kunnen als je tijd en geduld genoeg hebt, en wie weet ontdek je nog een gat in de markt ; kaas voor kinderen en zoetekauwen ?

Maar aangezien de meeste kazen toch gewaardeerd worden door hun hartige of notige smaak, vrees ik dat het niet echt storm zal lopen. Maar je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chocokaas bestaat al. De kaas komt uit Nieuw Zeeland en heeft na de introductie binnen 6 maanden 10% van de Taiwanese kaasmarkt in handen genomen. Verder is er vrij weinig over bekend, maar dit is toch wel de ultieme kaas-gadget!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, lijkt me wel. Er is al caramelkaas: Gudbrandsdalsost.
http://www.saunalahti.fi/~marian1/gourmet/mysost.htm
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chocomel is een afgeleid produkt van melk. Gepasteuriseerd, eiwitten, vetten en room verwijderd.
Daarna worden er suikers en cacao enz. toegevoegd.
Voor het bereiden van kaas heb je verse melk ( met nog lekker veel melkzuurbacterien) nodig. Hier voeg je wat stremsel aan toe en dan maar flink roeren en het proces vervolgen. Als de kaas bijna klaar is , zou je er cacao bij kunnen doen om kaas met een chocoladesmaak te krijgen.
Dus het werkt in een beetje een andere volgorde, maar als je meer over kaasbereiding wilt weten, ga dan eens naar een kaasboerderij, daar kunnen ze er alles over vertellen en het proeven is ook erg smaakvol.
15 jaar geleden
ja, puik plan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh, je bedoeld kaas maken van koeien waar je chocolade melk kunt aftappen :-)
Ik vind de uitdrukking 'koeien die melk geven' vergelijkbaar met 'ouwe dames, die hun handtasje aan voorbijscheurend tuig afgeven'

Toegevoegd na 5 uur:
bedoeld => bedoelt

Je kunt natuurlijk ook chocopasta op jouw kaas smeren. Ik doe er altijd zoetstof op, want ook ik ben een zoetlover.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing