Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bak je het beste wentelteefjes ?

Ik had vandaag wentelteefje gebakken maar ze bleven een beetje klef en als ik het langer ging bakken gingen ze aanbranden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=RHHv4TEMFd8&feature=fvwrel

Hier zie je de juiste manier van bakken.

Ik heb ze zo ook eens gemaakt en wat de kok door het inweekbeslag doet is een aanrader! Five-spice is echt heerlijk om erdoor te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu altijd doe en je kunt het ook prima doen met niet al te vers krenten/rozijnenbrood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heb je ze welicht te nat gemaakt

Toegevoegd na 19 seconden:
welicht m.z. wellicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boter niet te heet laten worden en op een laag vuur bakken, met een beetje geduld dus. Dan zal het zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je ze inderdaad te nat gemaakt. Daarna heb je ze misschien niet vaak genoeg gedraaid (gewenteld dus),
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
combinatie van te nat en pan niet langzaam genoeg heet laten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt inderdaad best precies. Ik kan je de volgende tips geven:
- Oud brood werkt beter dan vers brood
- eitje extra erdoor kan helpen
- pan goed heet maken, maar vervolgens niet op heel hoog vuur bakken. Dan kun je het rustig droog laten bakken zonder dat het aanbakt.
Maar dan nog lukt het ook niet altijd hier. Maar het is lekker genoeg om het een poosje later weer te proberen. Met kaneelsuiker, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wentelteefjes horen altijd nog iets klef te zijn, dat is juist de kunst. De perfecte wentelteef (grappig woord..) is van binnen zacht en van buiten nog ietsje kleverig (komt door de gesmolten suiker) maar wel gebruind.
Als je ze te klef vindt, gebruik dan iets minder vocht.
Vaak wordt er melk gebruikt, maar als je van een apart smaakje houdt, gebruik dan eens i.p.v. melk wat speciaalbier (donker) en honing i.p.v. suiker. Heerlijk gewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de pan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing