Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je, behalve paneermeel, nog meer gebruiken om te paneren?

Net boodschappen gedaan, paneermeel vergeten.

Ik wil vanavond kipfilet in panade met Italiaanse kruiden en Parmezaanse kaas maken. Daar gebruik ik altijd paneermeel voor, maar ik wil niet weer de stad in ;-(

Bekende alternatieven als beschuit, cornflakes, pankomeel of oudbakken brood heb ik ook niet in huis.

Wel couscous en melba toastjes. Zou dat werken? Andere tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

broodkruimels!

Toegevoegd na 1 minuut:
eventueel toastjes klein maken en die kruimels gebruiken moet volgens mij ook lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Denk dat als je de melba verkruimeld dat dan ook wel werkt. Volgende keer beter opletten tijdens het boodschappen doen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die melbatoastjes gaat zeker lukken als je ze verkruimeld. Da's tenslotte ook gewoon dubbelgebakken brood.
Je kunt ook een korstje maken met couscous, maar dan wel eerst even voorweken/wellen/garen, anders gaan ze zo tussen je tanden zitten ;-)

Maar....geen beschuit, geen oud brood, geen cornflakes EN geen paneermeel in huis ? Dan zou ik toch mijn voorraadkast eens goed aanvullen. Dat zijn toch een beetje basis-ingredienten, en niet alleen voor paneren.

Andere opties : verkruimelde gekookte aardappel, ei en bloem (met kruiden) mengen tot een deegje en dan frituren, maar je kunt ook gewoon de kipfilet kruiden de kaas er over strooien en zo de oven in, hoor, dat smaakt ook prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkruimelde chips.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je wel brood in huis hebt, maar niet oudbakken, kun je het eerst roosteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beschuiten, toastjes, brood, alles wat van meel gemaakt is, kun je verkruimelen tot paneermeel en is bruikbaar in de keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droge broodkruimels natuurlijk.
Of een wat gewaagder ingrediënt: peper(ontbijt)koek.

Je krijgt alleen een heel ander recept/smaak (een zoetere smaak) dan je bedoeling was, dus ik zal voor de broodkruimels gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt oudbakken brood maken door even een boterham in de magnetron goed warm te maken en dan even te laten liggen.
In de broodrooster kan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melba toastjes verkruimelen heeft hetzelfde effect. of cornflakes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing