Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik in plaats van prei gebruiken?

Ik heb hier een pakje 'ovenschotel prei kerrie met gehakt' van maggi staan. Ik moet zelf toevoegen: gehakt, prei, aardappelschijfjes, ei.
Wij zijn niet zo dol op prei. Wat is een lekkere vervanger in combinatie met kerrie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

bloemkool... dan krijg je een heel lekkere bloemkoolschotel.

doen wij ook vaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het gaat voornamelijk om de hoeveelheid/gewicht van de groente. Je zou twee paprika's kunnen gebruiken, of een flinke ui fruiten voor je het gehakt gaat bakken. Ik zou allebei doen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uien, witlof, of andijvie. Smaken allemaal even lekker met kerrie. Vooral als je eerst even wat fijngesnipperde ui bakt en dan de verdere groente met wat water erbij stooft.
Amadea
14 jaar geleden
Elke soort groente die goed samengaat met de smaak van kerrie. Broccoli, bloemkool, sperzieboontjes, kool, courgette enz. Neem gewoon een groente die je zelf lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ui altijd wel een goede vervanging voor prei, ze lijken immers erg op elkaar. Het wordt natuurlijk wel iets anders en wat zoeter, maar ik ben nog geen recepten tegengekomen waarbij de ui niet passend was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook heel lekker: spitskool. Hoeft maar heel even meebakken te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook lekker met heel ouderwetse groentes, bijv. pastinaak, knolselderij in blokje of boogjes bleekselderij. Deze groentes zijn wel sterk van smaak, dus ik zou het dan combineren met iets neutraals zoals courgette.

Of een mengsel van ui met groene peulvruchten: tuinbonen, snijbonen, erwtjes, peultjes en sperziebonen. Zoveel mogelijk vers (even blancheren), anders uit de diepvries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing