Erwtensoep gemaakt, maar smaakt slap. Hoe krijg ik deze nog lekker?
Voor het eerst zelf (gisteren) erwtensoep gemaakt. Vond mezelf helemaal stoer. Ben nu aan het voorproeven, maar hij smaakt 'slap'. Moeilijk uit te leggen, maar zit eigenlijk geen smaak aan (waterig?).
Had het recept van Smulweb:(http://www.smulweb.nl/1360222/koken/recept/Hollandse-erwtensoep)
Breng de spliterwten (500gram) met 2 liter water, het rookspek, de hamschijf, laurierblaadjes en peperkorrels en zout aan de kook. Draai het vuur laag, schep het schuim van het oppervlak en leg een deksel schuin op de pan. Kook ca. 40 minuten. Maak intussen de preien (vier) schoon en snijd ze in ringen. Schil de wortels (twee), aardappels (twee) en selderijknol (1 kleine) en snijd in blokjes. Schep het vlees uit de soep en snijd in blokjes. Voeg dit met de prei, wortel, aardappels en knolselderij bij de spliterwten en kook ca. 45 minuten. Voeg de laatste 15 minuten de rookworst toe. Hak de selderij (stronk). Neem de worst uit de pan en snijd in stukken. Voeg de plakjes worst met de selderij toe en warm nog ca. 5 minuten door.
Zoals gezegd, gisteren gemaakt. Had trouwens de erwten niet gewassen, stond niet in het recept, wel op de doos zag ik erachteraf... Hij ziet er op zich wel goed uit qua structuur/kleur.
Iemand een goed idee hoe ik dit nog ga recht breien?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.