Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een kopje koffie uit een senseo meer Calorieën ?

een kopje koffie uit de senseo ziet er romiger uit dan een kopje koffie uit de koffiekan van een koffiezetautomaat. Zitten er dan ook meer calorieën in? Ik drink veel koffie en na 8 jaar stabiel gewicht ben ik opeens 2 kilo aangekomen. Enige wat veranderd is, is mijn koffiegebruik, dronk eerst 8 kopjes snelfilterkoffie en nu 6 bakjes senseo per dag, zwart.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Overgenomen van een pak koffiepads (AH):
voedingswaarde per 100 ml bereid product: 1 kcal.
waarvan eiwit 0,2 g
koolhydraten 0,1 g
waarvan suikers 0,1 g.
1 kopje senseo bevat 1,75 ml = 1,75 cal. x 6 = 10,5 cal. per dag. Kan me nauwelijks voorstellen dat je hiervan aankomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, er zitten geen caloriën Senseo koffie (zwart).
Het schuimlaagje op de koffie ontstaat door de unieke, gepatenteerde schuimkamer in het Senseo apparaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee kilo "opeens"?
In ieder geval ligt het niet aan de koffie, want koffie zwart zonder suiker is 0 calorieen, waar het ook uit komt.

Zitten er calorieën in koffie?
Vrijwel geen. Ook niet in oploskoffie. Het toevoegen van melk en suiker zorgt voor de calorieën. Ook in speciale oploskoffie als Wiener Melange of cappuccino zitten calorieën omdat daar al melk en suiker aan is toegevoegd.
http://www.decs.nl/nl/OutOfHome/OverKoffie/VeelGesteldeVragenOverKoffie/

Misschien wat je er bij neem.
Misschien toch iets minder bewogen.
Op de leeftijd van 64 weet je het maar nooit. Je kunt zomaar aankomen en zomaar krimpen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch zit er varkensvet in het schuimlaagje, dus het zou ermee te maken kunnen hebben.
Zie ook deze vraag op GV van een maand geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat bezit niet meer calorieën,maar het zetten van een kop Senseo vergt veel minder inspanning dan van een kop "normale "koffie. Vandaar die gewichtstoename.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat ligt dan waarschijnlijk niet aan de Senseo. Zwarte koffie is zwarte koffie en daar zit niks in. "Opeens" twee kilo aankomen is wel vreemd. Een verloop van hoeveel tijd noem je "opeens"? Twee weken, twee maanden, een half jaar? Met het klimmen der jaren vertraagt de stofwisseling. Zeker bij vrouwen, daar zet dat soms al in na de 35. Ik weet je leeftijd niet, maar misschien kan dat de oorzaak zijn en is het feit dat het tegelijkertijd optreedt met die wisseling van koffiesoort gewoon toeval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing