Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je nou echt een lekkere milkshake?

Ik houd zelf heel erg van dingen met bananen smaakt Meerdere fruit smaken door elkaar vind ik ook erg lekker

Alvast bedankt

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja en het hoeft niet zo zeer gezond te zijn het gaat mij gewoon om de lekker smaak

Toegevoegd na 9 minuten:
en hoeveel van het bepaalde soort fruit moet ik dan gebruiken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Doe vers fruit, in uw geval dus een paar bananen, samen met een flinke hoeveelheid vanille roomijs in een blender en ga lekker mixen. Op die manier krijg je van die lekkere dikke shakes, die eigenlijk niet door het rietje passen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Frambozen met roomijs. Mhhhhhhhhhhh heerlijk. Gewoon even in de blender en smullen maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn favoriet: bananen, framboos, sojayoghurt of sojamelk, cacao en geraspte/in heel kleine stukjes gehakte, geweekte amandelen.
Cacao met framboos vind ik een heel bijzondere en lekkere combinatie, de geweekte amandelen maken het wat voller van smaak en ook dikker van structuur, sojayoghurt ipv sojamelk maakt het lekker dik en past ook lekker bij de chocoladesmaak, maakt het wat spannender.
Hoeveelheden weet ik niet uit mijn hoofd, ik doe altijd maar wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vries fruit in, of koop bevroren fruit bij de Albert Heijn, gooi het bevroren fruit in een blender door de staafmixer met wat melk/ karnemelk/ sojamelk, je kan het zo dik of dun maken als je wil, en drink dit op.

Je kan elk soort fruit combineren, maar het lekkerst is als je er sowieso banaan bij doet, dit wordt dan lekker dik en romig.
Combineer de banaan met aardbeien, en doe er eventueel frambozen, bramen, bessen, etc. in.

Of maak een banaan/ananas shake, dat is ook heerlijk!

Ik drink dit bijna elke dag, het is een hele fijne manier om je vitaminen binnen te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede tip; leg het fruit kort voor gebruik even in de koelkast, dan is het alvast koud.

Verder heb je nodig;
Ijs; maakt niet uit wat voor ijs, vanille(room) ijs, aardbeienijs, chocoladeijs, wat je maar lekker vindt.
Bekertje ongeklopte slagroom,
zakje vanillesuiker ( optioneel)
fruit o.i.d. bijv. aardbeien, bananen, perziken,mango etc.of een mix ervan. Je kunt er ook iets van capuccinokoffie of chocolade bijdoen, dan hoef je geen fruit te gebruiken maar kan natuurlijk wel als je dat lekker vindt.

Begin met de slagroom in de blender te doen en op lage snelheid iets dikkig te kloppen, niet te lang!
Haal steeds weer stukken ijs uit de bak en doe het erbij en zet de blender weer aan. Steeds als het ijs geblenderd is weer een nieuw stuk erbij. Wel zo snel mogelijk anders smelt je ijs teveel.

Doe nu het fruit, of wat anders erbij en blendeer tot het een egale vloeistof is. Je kunt ook i.p.v. fruit vruchtenlimonadesiroop erbij doen Met vers fruit is het vooral lekker er vanillesuiker op het laatst door te doen.

Zelf heb ik een blender van 1500 ml en gebruik dan 1 ltr.
roomijs, 1 pond fruit, 1 zakje vanillesuiker en 1 bekertje slagroom(250 ml) dit is dan voldoende voor 4 personen.

Een simpele met de staafmixer;
Een banaan uit de koelkast schillen, in een hoge beker doen, evenveel yoghurt dan banaan ( meestal is dit zo`n 110 gr.) 160 ml volle melk, 30 gr. basterdsuiker, 1 ietsje kaneelpoeder erbij en de staafmixer erin zetten.
Je kunt er ook aardbeien afzo bijdoen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ook lekker; bananen-chocolade milkshake;
Doe 1 kop melk in de blender, doe er 2 eetl. cacaopoeder bij, deksel erop en blenderen op lage snelheid tot alles goed vermengd is. Doe hier1/3 kop suiker bij en wat vanille essence of 1 zakje vanilesuiker en de banaan bij. Afdekken en mixen. Je kunt ook chocolade ijs nemen i.p.v. de melk of er aan toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 2 personen:

30 gram geroosterde noten,
1 rijpe banaan,
3 dl ijskoude melk,
1 eetlepel limoen of citroensap,
halve, gepelde walnoten voor decoratie,

Maal de geroosterde noten in de hakmolen fijn. Pel de banaan , snijd hem in stukken en doe ze met de melk en het limoensap in de mengbeker.
Klop de drank met de staafmixer licht en schuimig.
Schenk de drank in 2 grote glazen en strooi de geroosterde noten erover. Garneer met de halve walnoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah lekker! Neem wat kokosmelk, ananassap, banaan en vanilleijs (een bol apart houden), en dan alles in de blender. Doe de bol vanilleijs in een longdrinkglas, en de 'geblende' saus erover. Lekker met wat witte chocoladevlokken erover :-)
Uiteraard nog lekkerder met een scheut pina colada of bacardi en vergeet het paraplu'tje in het glas niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding