Heeft het drinken van koud water meer nut dan het drinken van heet water wanneer je wilt afvallen?
Ik drink nu al een aantal maanden bijna enkel ijsthee (die zonder extra suikers en dergelijke) en koud water, variërend van twee tot soms wel vier liter per dag, ik zie wel een beetje resultaat, maar heeft het nou meer nut om heet water te drinken of koud water. Een kennis drinkt namelijk heel veel thee, en doet dit veel korter dan ik water drink, toch is zijn resultaat veel duidelijker dan de mijne?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en natuurlijk weet ik dat optijd naar bed gaan, gezond eten en sporten ook grote factoren zijn, maar ik wil graag zeker weten hoe ik het effectiefst af kan vallen.
Ik zou mij daar niet zo druk om maken, gewoon lekker water drinken, warm of koud maakt niet uit.
4 liter lijkt mij wat veel, wel oppassen dat je geen zouttekort krijgt. Vergelijken met kennis heeft geen zin, die drinkt misschien meer thee, maar wat doet deze persoon verder op een dag? Mogelijk minder eten, of meer sporten, of gewoon een andere stofwisseling waardoor je sneller zoiets ziet. Water is maar een klein onderdeel, wat je verder eet op een dag is belangrijker (voldoende groente en eiwitten), en voldoende beweging (150 minuten per week word aangeraden). En natuurlijk genoeg slapen.
Als je effectief wilt afvallen, kun je het beste gewoon water of thee (niet teveel!) drinken, dus geen dranken uit pak/fles. En geduld hebben, het ene lichaam is het andere lichaam niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.