Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang is een gebruikt theezakje houdbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je meerdere keren thee wilt zetten met het zelfde theezakje is dat GEEN ENKEL PROBLEEM.
Ik zet thee tot 3 keer thee met een eenkopszakje in een beker. Ik moet erbij zeggen dat ik niet van sterke thee houd, mijn maag kan niet tegen sterke thee of koffie, maar zelfs als je van een sterke kop thee houdt kun je daar beslist 2 keer je theezakje voor gebruiken : gewoon doen en op een schoteltje naast de waterkoker bewaren voor de volgende ronde. Je bespaart vele zakjes en dus pakjes thee per jaar, is dus ook bezuinigen! Gewoon doen.

Antwoord
Je vraag is hoelang houdbaar om nog een keer te gebruiken, net zo lang tot het te slap voor jouw smaak wordt [maar niet langer dan 2 dagen op het aanrecht bewaren].
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een theezakje is niet anders dan een zakje met plantaardig materiaal erin. Als dat uit het kokende water komt, dan koelt dat langzaam af. Het natte plantaardige materiaal is een feest voor organismen dat de natte theeblaadjes wil gaan verteren. De meesten gaan dood als het zakje weer in heet water wordt gedompelde daarna begint het proces opnieuw. Er zullen niet snel gevaarlijke bacteriën worden gevormd, dus ziek zal je er niet snel van worden, maar de kwaliteit van de thee zal snel afnemen vanwege de veranderingen die optreden in de natte drab. De smaak wordt er wel door beïnvloedt. Immers dat zakje staat daar maar te staan op kamertemperatuur.
Ik zou zeggen dat het toch het allerbeste is om het binnen 12 uur weg te gooien nadat het is gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing