Hoe lang kun je sap uit een sapcentrifuge bewaren?
Ik heb een Philips sapcentrifuge gekregen. Het is een heel werk om sap te maken en dan de machine schoon te maken. Dus wil ik in één keer een hoeveelheid sap maken en dit over verschillende flesjes verdelen en die in de koelkast bewaren. Voor hoeveel dagen kan ik in een keer sap maken?
Na 12 uur ben je de al minstens de helft tot 3/4 van de vitamines kwijt. Wat is dan nog het nut van je niet meer vers geperst fruitsap?
Even een opmerking voor Ritsuka:
vitamines verdampen niet maar oxideren.
Trouwens als je een friteuse koopt met een "koude zone" moet je niet na elk gebruik je vet filteren. Na 15 beurten je vet verversen bij gewoon gebruik en na 10 maal als je veel gepaneerd spul frituurt.
En fruit persen met een "ouderwetse" handpers gaat zeker even goed en levert heel weinig afwas op. ;-)
En als je mijn eerste reactie aandachtig leest zal je zien dat ik wel degelijk je vraag beantwoord maar ik wil het met plezier eens herhalen.
Vers geperst fruitsap is niet bedoeld om bewaard te worden, anders is het geen vers geperst fruitsap meer.
Na 12 uur ben je de al minstens de helft tot 3/4 van de vitamines kwijt. Wat is dan nog het nut van je (niet meer) vers geperst fruitsap?
En inderdaad sap persen uit een wortel met een handpers gaat niet maar ook voor groentesappen geldt dat de vitamines binnen de kortste keren beginnen te oxideren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.