Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je ritalin gebruikt, mag je dan nog wel drinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt ervan af WAT je drinkt..... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar eens op bij google.Staat veel over geschreven.Het is teveel om dat hier neer te zetten,omdat ik nu online ben met mijn mobiel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat het "drinken" wees verstandig en drink met mate.
Te veel ALCOHOL is ook niet goed als je geen ritalin gebruikt.
Nu vraag je je misschien af wat is te veel?
Max. 2 glaasjes lijkt mij de limiet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ritalin (met methylfenidaat als werkzaam bestanddeel) is een amfetamineachtig middel dat de hersenen activeert. De concentratie en het vermogen om prikkels beter te ordenen, nemen door dit middel toe. Ritalin wordt meestal voor kinderen en jongeren met ADHD (Attention Deficit Hyperactivitiy Disorder) voorgeschreven.

Alcohol kan de bijwerkingen van Ritalin op het centraal zenuwstelsel (met name rusteloosheid, spreekdrang, angst en stemmingwisselingen, bij zeer hoge doses wanen en hallucinaties) verergeren. Gebruik van alcohol wordt tijdens de behandeling met Ritalin daarom afgeraden. Bovendien kunnen mensen met ADHD verslavingsgevoeliger zijn, waardoor zij gemakkelijker een middel gebruiken en blijven gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol versterkt de bijwerkingen van methylfenidaat. Ook beïnvloedt alcohol het beoordelingsvermogen. Beperk daarom het gebruik van alcohol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf veel te maken gehad met mensen die ritalin gebruikte.
Ze mochten hooguit 2 biertjes op 1 dag drinken, of iets anders met de zelfde alcoholpercentage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding