Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je aflsankthee drink en je moet echt heel veel plassen betekend het dat je dan veel vocht vast houd ?

Ik heb vanmorgen afslankthee gedronken en loop de hele dag naar de wc, en dat heb ik normaal nooit. Ik plas ook heel erg veel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
hoeveel thee heb je gedronken en hoeveel water drink je normaal?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van afslankthee slank je niet af. Dergelijke producten zitten (vaak) gewoon helemaal vol met allerlei producten die vochtafdrijvend werken, en meestal ook cafeine, waardoor je hartslag omhoog gaat en je stofwisseling iets sneller werkt.
Je gaat nu meer naar de wc omdat dit product zorgt dat je vastgehouden vocht weggaat. Daardoor lijkt het of je afvalt, maar dit effect is niet blijvend.

Maar als je normaal gezien weinig naar de wc gaat, dan drink je waarschijnlijk te weinig water. Probeer 1,5-2 liter water op een dag te drinken (thee en koffie mag je ook meerekenen, maar liefst wel met mate).

En je kunt beter werken aan het aanpassen van je eet en leefpatroon. Dat werkt op de lange termijn veel beter en gezonder dan elke keer thee drinken en hopen dat je afvalt terwijl je op de bank blijft hangen.

Een aantal dingen die je het beste kunt aanpassen:
- Minder koolhydraten eten. Vooral witte koolhydraten kunnen zorgen dat je vocht vast blijft houden.
- Minderen met zout. Let goed op ingredienten, zout zit vooral in allerlei kant en klaar producten. Zorg ook dat je producten uit blik goed afspoelt voor gebruik.
- Veel vers en bevroren fruit en groente eten. Deze bevatten veel vocht.
- Meer kalium eten (bananen, meloen, avocado, kip).
- Water drinken.
- Meer calcium eten/drinken kan soms helpen.
- meer eiwitten eten.

Dit helpt tegen het vasthouden van vocht, en het is ook een gezonde basis om af te vallen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo daar heb ik wat aan dankjewel =)
Ik ben nogal een zout klant dus dat moet ik als eerste verminderen.
Wat is allemaal witte koolhydraten, waar zit dat in ?Ik heb wel eens bevroren fruit gegeten maar dat was een snot zootje zag er heel glibberig uit .
En dat wist ik niet dat in kant en klare eten veel zout zat, voor me werk eet ik vaak kant en klare producten ster bedankt
Ritsuka
11 jaar geleden
Ok, dan is het dus duidelijk waar het probleem ligt. Die thee kun je blijven drinken als je het prettig vind, maar je kunt dus beter werken aan andere dingen. Witte koolhydraten zijn dingen waar geen vezels meer in zitten, witbrood pasta, rijst, veel koekjes zit het ook in. Als je die vervangt door gezondere dingen ben je al goed op weg (volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, alleen zelf 'gezonde' koekjes maken) Bevroren fruit is vooral lekker in een smoothie of in yoghurt als toetje.
Albert Heijn heeft handige doosjes fruit.
Ik maak vaak smoothie met melk, bevroren banaan, handje spinazie (erg gezond en proef je niks van), en dan fruit naar keuze erdoor. Aardbeien, mango, sinaasappel, etc. - Geen zout meer gebruiken. Eten kun je prima op smaak brengen met allerlei kruiden. Peper, bieslook, peterselie, kerrie, etc.
- Geen kant en klaar maaltijden meer eten. Elke dag vers koken hoeft niet zoveel tijd te kosten. Rijst is in 8 minuten koken klaar. Je stoomt er wat groente bij en maakt een lekker stukje gekruide kip en smullen :)
Je moet even wennen aan de andere smaken, maar over circa 1-2 weken ben je er aan gewend.
Ritsuka
11 jaar geleden
Paar receptensites:
http://www.ambitiouskitchen.com/
http://www.blogilates.com/recipe-index
http://detoxinista.com/ En je hebt ook websites als www.okoko.nl
of kijk eens rond bij de receptensite van een supermarkt. Vaak zijn de recepten gecombineerd met aanbiedingen van die week.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding