Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat een kater in de loop van de dag verergert?

Oftewel, als ik op donderdagavond biertjes drink en ik word vrijdag met een beetje hoofdpijn wakker, is de hoofdpijn aan het einde van de vrijdag veel erger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn drie dingen waar een kater erger van wordt: niet drinken, niet eten en niet bewegen.
Drink veel water of thee, eet als dat kan wat bananen (liefst ook al voor je gaat stappen) en blijf rustig in beweging, wat wandelen (ik vond het zelf wel prettig om wat in de tuin te spitten, maar vrijen helpt ook prima).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt misschien tegenstrijdig: hoe meer drank je naar binnen giet, des te meer je lichaam uitdroogt. Het afbreken van alcohol is voor je lichaam een pittig klusje, zeker als je veel drinkt. Om de alcohol af te breken verbruikt je lichaam veel belangrijke stoffen zoals energie, vitamines, mineralen en heel veel vocht.

De kater die je de volgende dag ervaart wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een tekort aan mineralen en vocht. Je lichaam is de hele nacht bezig geweest met het afbreken van alcohol en heeft daarbij veel stoffen verbruikt om dit efficient te kunnen doen. De knallende hoofdpijn is het resultaat van uitgedroogde hersenen, de nadorst een signaal van je lichaam dat het hoog tijd is om water te drinken! Waarom denk je dat er bij een fles wijn altijd een kannetje water wordt geserveerd? Alcohol droogt uit, en wat jij nodig hebt is water!
Lees verder in bijgevoegde link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding