Welke (sterke) alcoholische dranken zijn gemaakt zonder gisting?
Ik heb waarschijnlijk een allergie voor gist. welke alcoholische drank zou ik nog wel kunnen drinken.
Alle dranken die bereid zijn d.m.v. fermentatie (gisting)
Alcoholische dranken zoals wijn, sherry, bier, cognac, jenever, rum, likeuren, wodka, whisky en andere sterke gefermenteerde dranken zijn (helaas) uit den boze.
wat kan ik wel bestellen in een cafe of restaurant?
Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de 4 reacties tot nu toe.
Ik zal mijn vraag verder toelichten.
Wat ik merk is dat de allergische reacties (niezen en loopneus) sterker zijn na een biertje (vooral Trapistenbier), iets minder bij whisky en nog minder bij bv jenever.
Dus misschien heeft het met de hoeveelheid gist in het bereidingsproces te maken? Mijn vraag kan dus ook zijn:"in welke drank zit (tijdens de bereiding) zo min mogelijk gist, of wordt weinig gist gebruikt?"
Mogelijk ben je allergisch voor alcohol, in dat geval moet je een paarhonderd jaar wachten tot synthehol wordt uitgevonden. (Zie Star Trek: http://en.memory-alpha.org/wiki/Synthehol )
Ik zal mijn vraag verder toelichten. Wat ik merk is dat de allergische reacties (niezen en loopneus) sterker zijn na een biertje (vooral Trapistenbier), iets minder bij whisky en nog minder bij bv jenever. Dus misschien heeft het met de hoeveelheid gist in het bereidingsproces te maken? Mijn vraag kan dus ook zijn:"in welke drank zit (tijdens de bereiding) zo min mogelijk gist, of wordt weinig gist gebruikt?"
Minder van jenever en vodka.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.