Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je bij je eerste keer bier drinken al verslaafd raken?

Ik wil graag eerste keer alcohol drinken. Nu wil ik 2 a 3 drinken voor de eerste keer.
Maar daarna wil ik het niet meer doen.
Ik wil gewoon eens kijken wat het is en hoe dat is.
Eigenlijk een soort ervaring Ik wil het gewoon 1 keer gedaan hebben en daarna nooit meer.
Maar krijg ik er geen alcohol verslaving van?

Toegevoegd na 1 dag:
BEDANKT voor jullie ANTWOORDEN ik ga geen alcohol drinken. Toch bedankt voor al jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Nee joh, na 1 x 2 a 3 biertjes drinken ben je echt niet verslaafd! Maar waarom niet gewoon 1 biertje drinken om te kijken hoe het proeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verslaving bestaat uit 2 dingen: Lichamelijke verslaving en Geestelijke verslaving. Voor lichamelijke verslaving hoef je niet bang te zijn na 2 of 3 biertjes. En als je er zo tegenover staat, denk ik dat je je voor geestelijke verslaving ook geen zorgen hoeft te maken. Zoiezo ken ik persoonlijk niemand met een hele goeie 1e alcohol ervaring, haha. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat bouw je op. Net als bij de onthouding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gevoelig bent voor alcoholverslaving kan één biertje al te veel zijn.

Voor 12% van de bevolking geldt dat zij te gevoelig zijn voor alcohol en het beter geheel kunnen laten staan.

Voor de overige 88% geldt dat met mate alcohol gebruiken mogelijk is. Zolang je er verstandig mee omgaat, is er eigenlijk geen probleem. De norm voor 'verstandig alcoholgebruik' is maximaal drie glazen per dag voor een man; twee voor een vrouw.

Mocht je aanleiding hebben te veronderstellen dat je gevoelig bent voor alcoholisme (bv vanwege alcoholisme in je naaste familie, depressies, angsten, andere verslavingen) dan kun je best heel terughoudend zijn met alcohol.

Geldt dat niet: geniet en drink met mate!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik denk niet echt dat je dan al verslaafd bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing