Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van teveel koffie en water te drinken dikker worden?

Het is de-café trouwens. Af en toe een glas cola en of ice-tea. Op een dag drink ik toch wel een liter of 3 (tja, ik drink graag)

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik doe geen suiker in de koffie

Toegevoegd na 1 dag:
Anderhalve liter water, 1 liter koffie (de-café) en 1 glas ice-tea of glas cola

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, van water en koffie zonder suiker kan je niet dik worden. Maar cola en ice-tea, ja daar zit veel suiker in en daar kun je gevolgen van ondervinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beter kan je zelf ongezoete thee zetten met een drupje citroen erin, laten afkoelen, en met ijsklontjes erin serveren.

Toegevoegd na 16 minuten:
Toch kan ik mij voorstellen dat het drinken van veel koffie leidt tot aankomen. Niet door de koffie zelf, maar doordat je meer gaat eten. Ik merk zelf tenminste dat wanneer ik 's morgens alleen koffie heb gedronken maar nog niets heb gegeten dat ik dan trillerig wordt en honger krijg. Als je er dan wat lekkers bij neemt, in plaats van een boterham, dan zet dat dus aan.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koffie is vochtafdrijvend, geen dikmaker, behalve als je er suiker en/of melk in doet.
Cola en Icetea zijn 'vloeibare kcal', kun je dikker van worden.
Water word je niet dik van.

Toegevoegd na 46 seconden:
Drink je 3 liter koffie op een dag? Dat lijkt mij niet echt gezond, ook al is het decafé.
Ritsuka
12 jaar geleden
Van water en koffie drinken kun je niet dikker worden. Van de cola en ice_tea juist weer wel. als je trouwens suiker in je koffie doet of water met een smaakje neemt kun je er door de suikers wel weer dikker van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zelfs van water kan je dik worden.

of dat je van een van de 2 dik word is maar net hoe je deze producten gebruikt.

koffie is bij regelmatig gebruik een dikmaker. JUIST de cafeïne vrije variant.

Cafeïne heeft als belangrijkste eigenschap, dat het de receptoren op de celwand blokkeert voor insuline.
Daardoor is opname van glucose uit de cellen niet of slechts beperkt mogelijk, en zijn de cellen voor hun energievoorziening aangewezen op de verbranding van de aanwezige vetten.

Om die reden wordt cafeïne vaak toegepast in afslankproducten.

bij het overdreven drinken van water forceer je je lichaam om water op te nemen. dit word dan opgeslagen omdat je lichaam er verder niks mee kan.

als je nu in korte tijd veel minder en onregelmatig water gaat drinken in grote hoeveelheden ga je nog meer water opslaan.
vervolgens zal je lichaam niet weten wanneer het weer water binnen krijgt en dus hoeveel het nodig zal hebben.
het zal al het vocht opslaan.
hierdoor kan je ook aankomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing