Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Water.
...

Toegevoegd na 55 seconden:
Oh, en laat ik Rivella niet vergeten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt natuurlijk ook uitstekend zelf ijsthee maken met geen of bijna geen suiker (of een andere zoetstof dan Asparrtaam) door sterke (vruchten)thee af te laten koelen. Eén klontje suker of 8 (gemiddeld glas frisdrank) scheelt een slok op een borrel....

Suikervrije aanmaaklimonade met spa rood is ook een uitstekende frisdrankvervanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De light frisdrank die je zelf maakt. Het is zo simpel en voor de hand liggend. Maar toch vergeten mensen hoe makkelijk ze zelf hun frisdrank light kunnen maken.

Heel simpel door 2/3 frisdrank (of minder) en 1/3 water te nemen. Het is minder zoet, bevat minder calorieën, minder slecht voor je tanden en goedkoper. Uiteraard kan het ook andersom, een goedkoop flesje bruisend water van een huismerk met een beetje siroop.

Als je light frisdrank wilt drinken maar je wilt het niet minder zoet, of helemaal dan ontkom je niet aan zoetstoffen. Een alternatieve zoetstof zou dan stevia kunnen zijn. Zoals bijvoorbeeld Sprankelfruit van appelsientje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan eigen ice thee maken zonder aspartaam.
benodigheden
- zwarte thee
- stevia (natuurlijk zoetmiddel zonder calorieen of nauwelijks.)
- soda of bruiswater
- evt citroentje

sterke thee maken, aanvullen met bruiswater, stevia er in naar smaak laten koelen, citroentje er in, ijsblokjes erin, paraplutje erin
en je hebt je home made ice thee zonder aspartaam

Toegevoegd na 24 minuten:
stevia kan je ook in de AH kopen als het goed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is stevia ,ook honingkruid genoemd, steeds meer in gebruik aan het komen bij diverse frisdrank fabrikanten. Zo heeft Pepsi een enorme investering gaan doe door zijn lightproducten met stevia te zoeten.
Het is een plantje dat steeds populairder wordt het is 100 % natuurlijk, heeft 0 calorieën of koolhydraten en doet niets met de bloedsuikerspiegel. Het wordt zelfs aanbevolen bij diabetici.
Appelsientje heeft sinds april ook sinaasappel-en appelsap gezoet met stevia net als het sprankelfruit.
Sprankelfruit heeft de varianten; sinaasappel, sinaasappel
minder calorieën, citroen-limoen en appel troebel.
Ook van Coolbest ligt sinds april een lightvariant met stevia in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water! Drink geen zoete dranken. Vermijd zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg me dat een tijd geleden hetzelfde af en kwam inderdaad ook op Rivella, maar ook een aantal (niet allemaal!) Spa & Fruit smaken bevatten geen aspartaam.

Zelf vind ik de Apple versie het lekkerst, nl appelsap met prik in feite. Het heet geen light (anders zat er wel aspartaam in), maar er zitten 20 Kcal per glas in, dus dat is vrij weinig.
Ingrediënten: Koolzuurhoudend Spa® mineraalwater 82.7%, vruchtensap 15% (appel (15%)), voedingszuur: citroenzuur, natuurlijk appelaroma, zoetstoffen: cyclaamzuur – acesulfaam K – sacharine, antioxidant: ascorbinezuur, conserveermiddel: sorbinezuur
Er zitten dus wel zoetstoffen in, maar geen aspartaam..

Ik ga deze vraag zelf ook volgen, want ik zou ook graag meer drankjes willen vinden waar uberhaupt geen nare zoetstoffen in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing