Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zou je de Whiskey, Jack Daniels omschrijven?

Het is mijn eerste Whiskeyfles die ik heb gekocht/geproeft. Maar ben dus echt een noob wat betreft whiskey. Hoe zou een kenner deze fles omschrijven qua smaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik vind JD een echte bourbon. Wat zoetig, goed mixbaar met nog zoetere dranken, maar vooral, geen echte whisky.

Wil je een goede whisk(e)y, zou ik voor een Glenn Deveron 18 gaan, of een andere single malt van 12-18 jaar. Bij iedere Gall & Gall kunnen ze je goed informeren... Yamazaku is een leuke Japanse whisky, die veel mensen aanspreekt.

Ik ben zelf (nog) geen kenner, maar heb genoeg flessen staan en kennis om een goed vergelijk te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.thewhiskyguide.com/ (engels)
Hier kun je veel informatie vinden over verschillende whisky's. Over de smaak van Jack Daniels wordt het volgende gezegd:
"Jack Daniels pours a dark golden/coppery color. The whiskey aroma is very present if you are within 2-3 feet of the pour. The nose is earthy, smooth and woody with fruity undertones. The taste is woody with lots of vanilla and clearly detectable charcoal."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele neutrale whiskey,het is een whiskey wel met een eigensmaak die doet denken aan ENGELEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet deze aankoop of ontstop er je gootsteen mee. koop een paar goeie flessen Malt whisky en zoek je eigen smaak.
er is keus genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het boek "WHISKY" ( ISBN 978-1-4454-2565-8 ) , staan alle whisky merken, maar ook alle distilleerderijen van de hele wereld beschreven, een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing