Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Houdbaarheid water

Ik drink graag water. Drink dat uit een fles die ik steeds weer opnieuw vul. Na hoeveel tijd moet ik het water weggooien (ivm hygiëne) als ik de fles nog niet leeg heb gedronken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zolang je steeds zelf uit het zelfde flesje drinkt zul je er niet heel snel iets geks van oplopen, maar al na een week (en met dit weer beduidend minder) heeft het water de kwaliteit van slootwater.
Omdat dat echter jouw eigen bacterieen zijn, nogmaals, zul je er niet echt ziek van worden.

Wil je het heel precies doen, dan is het verstandig om de dag ofzo het flesje door te spoelen met kokend water ; dan blijft het redelijk lekker. En zeker niet maandenlang met het zelfde flesje lopen zeulen, tenzij je het goed kunt afwassen.

Water zelf is gerust wel een jaar of veel langer houdbaar in een schone fles die niet wordt geopend. Het zijn de bacteriën en etensresten die er met elke slok doorheen gemengd worden die er in no time putwater van maken. Dat je het niet (meteen) proeft, wil niet zeggen dat het nog altijd schoon is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/houdbaarheid-water-flesje-opengemaakt.23628
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij moet je elke 3 weken een nieuwe fles nemen ivm bacteriën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik een flesje 2-3 dagen.
Een keer of 3 op een dag ververs ik het water, als er nog wat inzit, en spoel het flesje met het mondstuk grondig af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water uit de kraan is in een flesje buiten de koeling na 3 á 4 dagen niet goed meer al zou je denken van wel omdat je er niets aan merkt.
Water kan evengoed bederven dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou altijd een nieuw flesje nemen.
anders komt er schimmel in de fles en wordt je ziek.
dat wil je toch niet he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ververs het water elke paar dagen. De fles zelf gebruik ik al minstens vijf jaar.
14 jaar geleden
Het water zou ik iedere dag even verversen en daarbij de fles goed uitspoelen.
Die fles kun je overigens zo lang gebruiken als je wilt, als je die maar schoon houdt.

Ik koop ook niet iedere paar weken een nieuwe bidon, dat ding gaat al jaren en jaren mee op de fiets.
Af en toe goed uitsoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing