Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt al eens gemeld dat je, sinds je zwangerschap, last hebt van brandend maagzuur. Dat is een teken van extra gevoeligheid van de maagwand en van de slijmvliezen van je spijsverteringskanaal.

Het kan erop duiden dat je maagslijmvlies de maagwand niet meer goed beschermt. Dat geeft zuurbranden. Dat zuurbranden kan door bepaalde voedingsstoffen worden verergerd. Kennelijk bevat melk dergelijke voedingsstoffen.

Geen melk meer drinken helpt dan, maar je bent dan bezig met symptoombestrijding. Je kunt beter de oorzaak zoeken en die wegnemen. Langdurige maagzuurproblemen kunnen namelijk de maagwand aantasten, en dat is beslist niet fijn.

Zoek dus, samen met een echte arts, naar de oorzaak, en vind een remedie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lactose-intolerantie, misschien?

Toegevoegd op 15-06-2009 21:40:24
...maar je kan dit beter aan een arts vragen, als je zeker(der) wil zijn van de oorzaak.
15 jaar geleden
Het menselijk vertering systeem in niet gemaakt om melk te drinken. Mischien kan je niet al te veel lactose nuttigen. (denk ik!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je schreef laatst toch dat je zoveel last hebt van maagzuur nu je zwanger bent, misschien komt het daar wel door? Of misschien eens een andere soort melk proberen, vol ipv mager?
Vervelend hoor, sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Melk drinken is voor de mens niet gezond , je lichaam geeft zelf aan dat het niet goed voor je is.
Karnemelk, biogarden optimel, kwark enz zijn zure melkproducten en zijn wel gezond, die dan maar proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder de je de reden kent, maag je wel stoppen met het drinken ervan...

Het feit dat je er last van hebt, wil zeggen dat je lichaam probeert jouw te vertellen te stoppen met drinken van melk...

Zaken die niet goed zijn die voelen niet goed... Hoe kan het ook anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan te maken hebben met een bepaalde overgevoeligheid voor stoffen in de melk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan met je zwangerschap te maken hebben. Ik herken het, maar ik was gevoeliger voor andere dingen. Koffie kon ik bijvoorbeeld niet meer verdagen, maar ook bepaald eten viel helemaal verkeerd. Na de bevalling was er niets meer aan de hand.

Dus het zou vanwege je zwangerschap kunnen zijn. Maar dat weet je pas zeker als je bevallen bent. Misschien nu beter even de melk laten staan en vervangen door iets anders?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na een maag operatie dronk ik heel veel melk. Ik kreeg daardoor heel veel last van brandend maagzuur. Mijn chirurg legde uit dat dat kwam omdat de melk het zuur in m'n maag neutraliseerde, mijn maag daarom meer zuur aanmaakte en dat daardoor een soort vicieuze cirkel was ontstaan. Ik moet zeggen dat ik ongeveer 2 a 3 liter melk dronk op een dag. Ik ben toen minder melk gaan drinken en het probleem ging toen vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Melkallergie (heb ik zelf ook gehad) het kan na verloop van tijd overgaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing