Welke koffie drink je het liefst en waarom ?
De laatste, nou , inmiddels al jaaaaren, kun je bijna nergens meer terecht (zeker niet bij particulieren, maar ook in andere niet-commerciele gelegenheden waar koffie wordt geschonken en zelfs enkele commerciele) zonder een bak Senseo voor je neus te krijgen.
Nou ben ik persoonlijk helemaal niet zo dol op die koffie, integendeel, maar meestal is het dat of niks. Los daarvan vind ik het ook te duur (toch twee pads nodig voor een volle bak) en veel te veel gedoe met dat apparaat, vooral voor meer personen.
Daarnaast neemt juist het koffie-snobisme ook in hoog tempo toe ; achterlijk dure espresso-apparaten met vreemde cupjes of exotische koffiesoorten en zelfmalerijtjes die ook lang niet allemaal lekker weg te slobberen zijn.
Ik beschouw mezelf met 8 tot 12 bakken van minimaal 250 cc per dag als een rasechte doorgewinterde koffieleut, maar drink het liefst - oh, blasfemie - de allergoedkoopste oploskoffie. (ja, die van E1,50 voor een grote pot; doe ik een week mee). En tsja, je went aan smaken zeggen ze, dus die vind ik ook écht het allerlekkerst. Maar als je ergens op bezoek bent en je vraagt of ze ook oploskoffie hebben, kijken ze je aan of je een drol in plaats van een gebakje hebt besteld....
Zijn er nog mensen die niet bezweken zijn voor de Coffepad-invasie ? En zoja, waarom niet ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.