Wat doe je met je oude cd's

Zoals iedereen ben ik overgestapt op mp3's
Maar wat doe je nu met al die oude CD's
Zijn er goede doelen die je er blij mee kan maken? of wat doet een CD in de verkoop via Marktplaats ofzo?
Of zijn er nog winkels die ze innemen en je er muntjes voor geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (16)

Als je ze echt kwijt wilt zou ik ze gewoon op Marktplaats zetten! Er zijn nog genoeg mensen die cd's draaien of het gewoon leuk vinden om ze te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon bewaren. tweedehands levert het erg weinig op. en als je pc crasht of je harde schijf het leven geeft is het erg handig dat je op je nieuwe pc gewoon weer je originele cd's naar de pc kan rippen. 1 ipod gaat sneller stuk dan 100 cd's. en als je mp3 speler kapot is zal je toch ergens je muziek weer vandaan moeten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met cd's is dat ze tweede hands niet zoveel waard zijn, in een winkel kan jer misschien nog een paar euro ( 3 tot 4 euro) voor krijgen dus dat zou ik niet doen als ik jou was, dan is Marktplaats misschien een betere optie. Used Products hoef je ook niet te proberen want die willen alleen nog nieuwe cd's en je krijgt daar nog minder ervoor dan in een 2e hands cd winkel, als je er vanaf wilt is het beste marktplaats of zoiets

Toegevoegd na 3 minuten:
ps het beste kan je je mp3 op externe schijven wegzetten mocht er wat met je computer gebeuren heb je altijd backup, zelf heb ik ze op twee externe staan had ooit interne schijf ervoor maar als je pc stuk gaat heb je dan wel een probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je muur mee behangen ofzoiets, geeft een heel gaaf effect als de zon erop schijnt :)
13 jaar geleden
je kan ze ook bewaren en in het voorjaar ermee op een braderie of rommelmarkt gaan staan .. een braderie trekt veel mensen die vaak op zoek zijn naar cd en of lp's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewaren. Pas als je alle muziek die er op staat ook op een andeer weg hebt verkregen (Legale download) Kan je ze weer verkopen. Bij de verkoop van de CD, ontdoe je je formeel ook van het recht deze muziek in bezit te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar jaar geleden waren ze populair bij mensen die (felicitatie)kaarten maken, dus met de gladde kant naar boven op een kaart plakken en wat knipsels erbij.
je kunt ze ook naar een weggeefwinkel brengen, of bij www.gratisafte halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van oude cd's kun je ook een goede vogelverschrikker maken door ze aan een touwtje vast te maken en op te hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef ze weg aan de voedelbank. Bepaalde winkels nemen ze ook in, zoals used-products. Je kunt ze ook verzamelen en dan op marktplaats zetten; 50 cd's voor 15 euro, noem maar wat en dan koop je daar een mooie plaat van ;)
13 jaar geleden
je kan er een disco bol van maken ... je kan onderzetters van maken ... je kan er een kubus van maken en vervolgens een lamp in doen ... zoveel mogelijkheden zoveel creaties .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook aan de volkstuintjes bij jou in de buurt geven... Zij hangen ze op zodat de vogels(die hun besje en dergelijke opeten) verjaagd worden door de weerspiegeling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze als onderzetter gebruiken
of beter... maak er een muzikale kaart van
stuur hem op voor een jarige ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal sites waar je je spullen op kan zetten die mensen gratis kunnen afhalen.
www.gratisafhalen.nl en zo zijn er nog een paar.
Type in je zoekmachine "gratis afhalen" en je krijgt een heel rijtje te zien.

Je kan ze ook als onderzetter gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, gewoon bewaren :)
Misschien leuk om later nog eens op terug te kijken :)
Ik koop ook nog steeds cd's, het is natuurlijk veel leuker als zo'n mp3tje wat je ergens download!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere mensen antwoordden; bewaren! Mee eens en dan met name de originele cd's inclusief hoesje en boekjes. 20 jaar wachten en daarna verkopen. Net als elpees van weleer leveren ze dan een flinke duit op mits in goede conditie en op de juiste plekken op bijvoorbeeld veilen verkopen. De technologie qua muziek van tegenwoordig gaat in zo'n ijltempo dat je waarschijnlijk niet eens zolang hoeft te wachten wanneer cd's de eervolle staat van ''weet je nog'' bereikt...
Of als erfgoed aan je (klein-)kinderen levert hun helemaal een leuke oude dag op. Muziek in welke vorm je het kan beluisteren zou ik niet zomaar wegdoen.