Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn de dingen die bij de nieuwe uri geller gebeuren echt?

wij hier thuis geloven niet echt in wat er daar gebeurt, vandaar deze vraag

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

ik denk dat de meeste dingen gewoon een soort goocheltrucs zijn.
maar er zullen best een paar tussen zitten die echt een gave hebben door te zien wat mensen denken ofzo.
maar het meeste is gewoon een truc
15 jaar geleden
Het zijn goochelaars.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof er niet veel van al vind ik het wel knap en vreemd dat die jongen die rubuskubus (of hoe heet dat ding) geblindoekt goed krijgt. Ik kan het niet eens zonder blindoek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begrijp ik je vraag nu goed, in die zin, dat je wilt weten of goochelaars kunnen toveren? Het antwoord is echt: nee.
AWM
15 jaar geleden
Nee, het is allemaal nep. Wel grappige nep trouwens!

Mentalisme is de tak van de goochelkunst die zich bezighoudt met het ons laten denken dat er bovennatuurlijke dingen gebeuren. Giet er dan nog eens een sausje van onvervalst SBS6-sensatiecamerawerk overheen, en je hebt Uri Geller...

Als je tijd en zin hebt, moet je het prachtige boek 'The Prestige' van Christopher Priest eens lezen, daarna laat je je nooit meer bedotten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet het niet...het meeste is gezichtsbedrog,maar het blijft grappig om naar te kijken...en..ik doe het ze niet na!
verder vindt ik de deelnemers beter dan de echte uri geller....want dat lepel buigen weten we nu wel...en...als er nu ook nog een mentalist komt die Patty Brard dat rare gillen kan afleren...dan geloof ik in mentalisten....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, die dingen gebeuren echt.

Dat het allemaal legerdemain is - prestidigitatie, goocheltrucjes - neemt niet weg dat die dingen gebeuren.

Maar je moet er niet meer achter zoeken. Zeggen dat het allemaal echt is, is gewoon onderdeel van de show.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien interessant om te weten: bij de vorige serie heeft Uri Geller meerdere malen gezegd dat het hem niets uitmaakte of de deelnemers echt bijzondere krachten hebben, als ze het maar zo weten te brengen dat het echt *lijkt*.

Dat is precies in lijn met Uri Gellers eigen carrière als lepelbuiger. De man heeft zelf helemaal geen bijzondere krachten, maar kent wel een leuk trucje, en heeft dat een tijdlang weten uit te buiten door te doen alsof het heel bijzonder was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De trucs zijn allemaal nep, maar niet zo nep als Patty Brard.
15 jaar geleden
Ze zijn inderdaad net als Googelaars, je wordt belazerd waar je bijstaat ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof dat die dingen die bij Uri Geller gebeuren soms echter zijn als Uri zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien toverkracht ,gedachtelezen ,pyrokinese telekinese en dergelijke vage benamingen allen zijn ontsproten aan de niet onaaanzienlijke duimen van de meest fantasierijke figuren in de langdurige geschiedenis van de entertainmentsindustrie kun je zeggen dat de dingen die je bij de schows van uri geller en consorten echt ziet, echte trucs zijn met de bedoeling om mensen te vermaken maar niets van doen hebben met toverkracht en aanverwante verzonnen mogelijkheden in hetzelfde vlak van onmogelijke gebeurtenissen,wat onverlet laat dat er soms knappe trucs tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing