Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een boekenbon alleen geldig voor de aanschaf van boeken?

Ik heb een boekenbon van 10 euro gekregen van het werk, maar zo krenterig als ik ben wil ik voordat ik naar vakantie ga nog even wat snoep ervan kopen bij de Bruna. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Als je heel lief kijkt misschien wel:

Vraag: Mag een klant ook andere producten dan boeken afrekenen met een Boekenbon?

De Boekenbon is ‘zo goed als geld’ als het gaat om afrekenen van boeken, waaronder ook schoolboeken. Het is aan de individuele boekverkoper of hij/zij Boekenbonnen accepteert bij het afrekenen van andere producten dan boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor tien euro aan snoep? Je moet het bedrag altijd helemaal opmaken. Ze geven geen geld terug in de boekhandel. Ik heb in een boekhandel gewerkt, en daar werden uitsluitend boeken verkocht voor boekenbonnen. We hadden ook kantoorartikelen en dat mocht neit met zo'n bon. Maar wie weet zijn ze in andere boekwinkels minder streng.
Prettige vakantie! En neem een leuk boek mee, zou ik zeggen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je trouwens niet zo van lezen houdt kun je de boekenbon misschien ook gewoon met iemand ruilen die wel vaak boeken koopt. Dan heb jij je geld voor snoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het leuk vindt om tijdschriften te lezen, zou je die misschien kunnen kopen.
Anders kan je altijd nog de bon verkopen en van het geld dat je ervoor gekregen hebt snoep kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze mogen bij onze Bruna en boekhandels 20% van de boekenbon in geld teruggeven. Dan kan je maar liefst voor twee euro snoep kopen! De rest van de bon kan je ook besteden aan schoolspullen bij de Bruna ,een leuk computerblad, stickers en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet op de bon staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan alleen als het een bon van Bruna zelf is.
een nationale boekenbon is alleen geldig in boeken winkels en die verkopen meestal gen snoep.
je kunt het allicht proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing