Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke keyboard is beter. Een yamaha of casio? Ik wil er een aanschaffen om te spelen voor me plezier. Wat s een aanrader?

None

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Ik heb betere ervaring met yahama omdat ik dat makkelijker vindt maar casio is ook niet slecht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het voor hobby is dan is Casio een leuke keyboard en is ook betaalbaar. Heb deze zelf ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yamaha's staan bekend voor professioneel gebruik.
Als de prijs niet uitmaakt zou ik voor een Yamaha gaan.

Maar in principe maakt het niet veel uit.
Zeker niet als de Casio veel goedkoper is en jij voor je plezier wilt spelen.

Toegevoegd na 47 seconden:
Engels verhaaltje:

http://www.ehow.com/about_5387142_casio-vs-yamaha-keyboards.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je open staat voor andere merken kun je eens kijken naar Roland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter is de Yamaha. Goedkoper is de casio. De Yamaha heeft een beter door ontwikkelde techniek qua aanslag gevoeligheid, gewogen toetsen, sample technologie en acoustic moddeling, etc. Wat wil je er mee doen? Voor piano spelen zou ik voor een yamaha gaan, omdat dit meer in de buurt komt van piano spelen. Voor synthesizer dingen, bv gekoppeld met midi aan je pc, kan je elke goedkope midi controller kopen (CME bijvoorbeeld). Voor gewoon wat proberen, om te kijken of toetsen spelen überhaupt wat voor je is, zou ik voor casio gaan!
Handig zou zijn als je er bij zou zetten, wat je er mee zou willen doen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een yamaha van 11 jaar oud en hij speelt nog als nieuw super goed geluid en toetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in feiten is casio voor de basis je hebt er meestal ook een menutje op waar ze je de basis leren
Yamaha is meer een beetje voor ervaren mensen maar ik zelf heb een casio
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing