Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan zich Dorus nog herinneren?

Eigenlijk heet hij Tom Manders. En waarom hoor je bijna nooit meer iets van hem, terwijl anderen geregeld herhaald worden in allerlei varietee- of cabaretprogramma's?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Televisie
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja natuurlijk! Geweldig. Zoals Ruth al zei: Poesie Mauw! Waarschijnlijk zijn bekendste fragment. Een ander fragment dat ik me herinner is: De Muizeval (zie link). Hij speelt hier een dubbelrol in.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zitten twee motten
in m'n ouwe jas
En die twee motten
die zitten er pas.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Tja, het is niet meer echt van deze tijd.
Maar dat is niet erg, je hoort ook niet zoveel van Hermans, Sonneveld en Kan. Dat tijdperk is voorbij.
Je kunt je hart wel ophalen bij Youtube als je 'Dorus' intikt.
AWM
16 jaar geleden
Ik. Bijv de scene waar een kind 'poesje mauw' zingt.
Bovendien heb ik hem ook nog ergens op een krakende grammofoonplaat staan, dus als ik het gevoel voor nostalgie compleet wil hebben, zet dik die op. Leuk voor een keer!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dorus is uit de zwart-wt tijd. Voor mij bestaat hij ook niet in kleur. Uitsluitend in zwart-wit gezien. Poessie Mauw inderdaad en ''geen kaas vandaag" met de slimme muizenval. En vaste pianist 'meneer' Cor Steyn was er altijd bij. Er is niet zo'n uitgebreid interessant repertoire van Tom Manders, zoals dat er wel is van bijv. Wim Sonneveld en daarom zie je hem niet zoveel meer.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ook ik genoot en geniet nog steets van Dorus als ik een herhaling zie
Zijn jas hangt nu bij beeld en geluid in Hilversum
Als je een stukje wil zien ga dan naar Beeld en Geluid
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik kan me hem ook nog wel herinneren. Ik denk echter dat artiesten (en schrijvers en acteurs enz) meestal alleen leuk zijn in hun tijd. Wie kent bv Snip & Snap nog? Of de Bonte Dinsdagavond trein? Of Kronkel (in de krant)? Net als Dorus mega groot in hun tijd, nu bijna geheel vergeten.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing