Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn tv reclames zo luidruchtig qua volume?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
flyingcrow
14 jaar geleden
Heb je er ooit op gelet hoe de zinnen uitgesproken worden in die spotjes,vooral door vrouwen,vooral de intonatie bedoel ik,
dan erger je je dubbel.
Zo allemaal hetzelfde, zo gemaakt leuk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit is een ingewikkelde vraag! Het volume is niet zo hard, dus niet harder dan anders, want er zijn maxima voor en dat overschreiden ze niet. Wat ze echter wel doen is de hele geluidsband gebruiken, over de hele breedte, dus heel veel verschillende tonen, waardoor je het ervaart als heel hard. Ze doen dit om aandacht te trekken, want onwillekeurig kijk je toch als je iets hards hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Om op te vallen tussen het normale programma in!
Ontzettend irritant, dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opvallen, opvallen, opvallen en aandacht.
Dat bereikt de reclame maker door veel snelle flitsen, vele drukke kleuren en hard geluid.
En het schijnt ongelofelijk te werken want alle reclame makers maken er gebruik van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je wakker te maken voor het geval je in slaap gevallen was tijdens het programma, zodat je nog even naar de wc kunt en je drinken kunt aanvullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het grappige is dat sommige tv's daar nu ook een instelling voor hebben. Dan irriteer je je idd niet meer zo en gaat het met dezelfde dicibel gewoon door.
Het volume gaat omhoog als het reclame is. Dit doen het de mensen thuis opvalt dat het reclame is en dat ze gaan kijken/luisteren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ga ik echt niet kijken maar loop meestal weg om wat
anders te gaan doen of ik zet de volumeknop zachter.zeer irritant.
Dat doen ze om beter over te komen. Als mensen moeten lachen onthouden de mensen het beter. Het is ook bij als er een paar zijn die zeer vervelend zijn ( erg vervelend). Dan lopen mensen weg zien het als plaspauze maar de reclame moet gehoord worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een regel dat de reclame niet harder mag zijn dan het tv-programma dat op dat moment bezig is.
Deze grens wordt echter gezet bij de hoogste piek in het volume van het programma, dit is vaak slechts hooguit 2 seconden.
Officieel houden ze zich aan de regels, maar eigenlijk is het niet helemaal eerlijk.
(Lees meer...)
Kimath
14 jaar geleden
Ze willen opvallen door schreeuwerig over te komen. Het volume gaat/mag niet omhoog gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen gaan soms tijdens de reclame naar de wc toe, als ik dan ga hoor ik de reclame altijd nog op de wc. Of ik hoor het in de keuken, bijkeuken, kelder, gang etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je wordt echt altijd weer even wakker geschud door het volume.

Je zat middenin je serie of iets dergelijks, heel geconcentreerd en je wordt doos het volume dus even weer bij de aandacht gehaald.

Volume omhoog, hup, heb nu maar even aandacht voor dit product.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat je de reclame nog hoort als je op de wc zit, eten of drinken pakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens reclame makers is het volume niet harder. Wat ze wel doen is dat er meer hoge tonen inzitten. Daardoor lijkt het harder. Vorig jaar is er met een reclame maker een interview geweest op de radio. Er werden daar verschillende voorbeelden gegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flyingcrow
14 jaar geleden
Waarom geloof ik die reclamemeakers nou niet?
flyingcrow
14 jaar geleden
sorry moet reclamemakers zijn
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image