Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom maakt Ziggo zoveel reclame?

Op elke radio en tv zender hoor en zie ik die ziggo reclame waarvoor ze (wij) waarschijnlijk miljoenen betalen. Ze hebben bijna een monopolie positie samen met kpn en dan volgen er nog wat. Wat verklaard die stortvloed aan reclame???

2 weken geleden
in: Televisie
513
jc54
2 weken geleden
Ik behoor niet tot "WIJ", dus het is niet ONS geld, maar dat van JULLIE. En het is niet zo dat de leden de reclame betalen, dat doet Ziggo na dat ze eigenaar zijn geworden van dat geld. Als je het niet met dat beleid eens bent, dan stap je toch over naar een ander........we wonen in een vrij land.
tinus1969
2 weken geleden
Ziggo heeft ‘bijna’ een monopolie zeg je zelf - dus niet helemaal.
ronron1212
2 weken geleden
Het maar hoe je het bekijkt wij betalen voor hun dienst. Wat zij met dat geld doen is aan hun. Het is niet ons geld het is geen belasting maar je eigen wil om bij hun als provider te zijn en daar betaal je voor.
Thecis
2 weken geleden
Ziggo heeft momenteel veel concurrentie vanuit de glasvezel aanbieders. Het klantenbestand van Ziggo is al kleiner geworden vanwege de vele die overgestapt zijn.
Ziggo is zeker marktleider.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je maakt reclame om relevant te worden of relevant te blijven.
Ik gok dat de huidige "stortvloed" vooral het gevolg is van het feit dat DSL (de oude koperen telefoonlijn) er tussen nu en binnenkort bijna volledig uit gaat. Aangezien dat het domein is van KPN en andere DSL aanbieders, die ook vaak weer in de glasvezeltak zitten, doen deze aanbieders nu veel aan omschakelen van DSL>glas.
Ziggo kan dan toe gaan zitten kijken hoe KPN en anderen dat marktdeel overpakken, of zelf een poging doen om mensen van DSL>kabel te laten bewegen. Ziggo verliest automatisch de marktleiderpositie als ze niks doen aan DSL>glas.

Ziggo is vrij om hun verdiende geld te herinvesteren in reclame. Als ze niks doen en KPN(glas) straks alleen overblijft, en jij dus ook over moet omdat kabel eruit gaat, had je gewild dat Ziggo nog een duopolie* in stand hield.

*Ja ik weet dat iedereen op glas mag aanbieden, maar als DSL en kabel weg zijn en 5G niet je voorkeur heeft vanwege latency bijvoorbeeld, ben je dus altijd afhankelijk van KPN Netwerk, aangezien die het Nederlandse glasvezelnetwerk in handen hebben, als het gaat om landaansluitingen.
(Lees meer...)
2 weken geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding