Wat als adverteerders geld blijven pompen, maar geen winst maken?

Ik weet dat o.a op YouTube en andere streamingdiensten(goed voorbeeld vind ik) het vol zit met allerlei voorbeelden van reclames en advertenties. Het doel is dan natuurlijk voor de adverteerder dat wij als kijkers erop klikken of zelfs iets kopen. Maar we weten allemaal dat we het wegklikken of betalen om reclame-loos op het internet te gaan.

Hoe doen die adverteerders dat als ze weten dat ze daar geen winst op gaan maken? Of snap ik de reclamewereld niet? Ik vind dit zo interessant. Ik zoek naar hét antwoord, haha!

een jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Als avdverteerders (sponsoren) onvoldoen profeit ondervinden van hun (duurbetaalde) advertenties, dan zullen ze hun contract niet verlengen (of zelfs afkopen/ontbinden).
een jaar geleden
luukder98
een jaar geleden
Aha, ja dankjewel, wel logisch ja. Al ging het er mij ook meer om dat reclames/advertenties meer als irritant worden gezien en de verwachting 0,0001% is dat bedrijven er echt winst mee maken. Ik heb dit concept altijd al vreemd gevonden..
Er zijn simpelweg 3 opties:
1) Adverteren levert wél geld op. Er klikken meer mensen op een advertentie dan je denkt. En ook al klik je niet, dan nog is het zien van de naam een onbewust argument om later wél wat van dat merk te kopen.
2) Als de advertentie geen of te weinig geld op levert, dan zal de adverteerder stoppen met het kopen van advertentieruimte en wordt in de meeste gevallen die ruimte ingevuld door een andere adverteerder.
3) Gaat een adverteerder eindeloos door met adverteren en te weinig of niets te verdienen, dan zal een keer de geldpot op raken. Dan gaat de adverteerder failliet.