Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt het mooiste meisje van de klas gekozen?

Eerder dit jaar was het programma "Het mooiste meisje van de klas" op televisie. Maar mooi is toch iets subjectiefs: Iemand die door de ene mooi gevonden wordt, wordt door een ander misschien niet mooi gevonden. Kan je dan eigenlijk wel spreken van het mooiste meisje van de klas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Wel als het merendeel van de klasgenoten het met elkaar erover eens is dat nou juist dát meisje het mooiste van de klas was. Dat gaat niet puur om uiterlijke schoonheid, maar haar karakter speelt daarin een belangrijke rol mee.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Het fenomeen mooiste meisje van de klas herinner ik me uit mijn eigen schooltijd.
In elke klas had je wel 1 of 2 meisjes die favoriet waren en dat begon al in de hogere klassen van de basisschool. Gek genoeg was er altijd wel concensus over de vraag wie die mooiste meisjes waren. Die kwalificatie mooiste, ontstond als het ware vanzelf.
Mooiste te zijn was niet per definitie het toppunt van schoonheid, alleen al omdat dat ook subjectief was. Het mooiste meisje kon het mooiste zijn vanwege blonde krullen, een vrolijke lach of wat anders, en in elk geval hielpen ook zaken mee die niet zo erg veel met schoonheid te maken hadden. Status hielp ook mee aantrekkelijk te zijn. Als de vader van zo,n meisje een sportauto had, of een snackbar, dan hielp dat ook erg mee in de waardering van zo,n meisje. .Ik denk dat de keuze ook iets te maken heeft met het in de groep elkaar willen volgen.
Een bepaalde LP was mooi en dat vond je dan met zijn allen. Dat gold ook voor meisjes. Er was nauwelijks discusssie over wie dat dan was. Ik zou me niet verbazen als nu nog, vele jaren na dato, de mannen van nu die toen jongens waren, precies nog weten wie de mooiste was. Bijkomend merk ik nog op, dat als je erin slaagde verkering te krijgen met dat mooiste meisje, dat stelde op zich niet veel voor overigens, dan steeg het aanzien van de gelukkige jongen ook aanzienlijk. Hij werd dan min of meer de mooiste jongen van de klas. Dat moest ook wel, immers de aanname was dat je als jongen wel heel mooi moest zijn om verkering te kunnen hebben met het mooiste meisje. Je werd als jongen ineens aantrekkelijk. Immers, de meiden in de klas wisten ook wel wie als het mooiste meisje gold in de ogen van de jongens. En als zo,n mooiste meisje dan met een jongen "liep" dan was hij dan vanzelf ook een aantrekkelijke jongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het televisieprogramma "Het Mooiste Meisje van de Klas" werd uitgezonden door de TROS en gepresenteerd door Jaap Jongbloed.

"Het Mooiste Meisje van de Klas is een programma vol nostalgie, weerzien en herinneringen. Jaap Jongbloed gaat op zoek naar mooie, grappige en bijzondere anekdotes van klasgenoten, vrienden en vriendinnen aan dat ene meisje uit de klas, dat door iedereen als mooiste werd gezien."

"Voor elke aflevering gaat Jaap Jongbloed op zoek naar dat onbereikbare meisje op wie alle jongens verliefd waren en ook nog het voorbeeld was voor de meiden in haar omgeving. Hoe zijn de Mooiste Meisjes van de Klas uiteindelijk terecht gekomen, wat is er met hen gebeurd? Is er nog contact met vroegere klasgenoten en werd hun schoonheid een garantie voor succes? Zijn de verwachtingen uitgekomen of heeft het leven een totaal andere wending genomen?"

Op de website http://www.tros.nl/tros-tips/mooistemeisje/ staat een oproep voor kandidaten:

"Oproep voor kandidaten

Ken jij haar ook? Het mooiste meisje van de klas dat ooit zo onbereikbaar was en die nu tussen de 30-50 jaar oud is? Was jij intens verliefd op het Mooiste Meisje van de Klas of had je juist een hekel aan haar? En wil jij haar graag nog eens terug zien om te kijken of ze is geworden wat je verwachtte?

Weet je of ze na school een bijzonder leven heeft geleid of ben je daar juist nieuwsgierig naar? We wachten je verhaal met spanning af. Wie weet zie jij je herinneringen aan haar en die tijd terug in een aflevering van Het Mooiste Meisje van de Klas!"

Met deze oproep werden (en worden) dus de mooiste meisjes voor het programma aangemeld.

Als de redactie naar aanleiding van één of meer aanmeldingen over een bepaald mooi meisje een mooi programma verwacht te kunnen maken, dan zal het betreffende meisje (dat natuurlijk intussen een volwassen vrouw geworden is) worden benaderd om aan het programma mee te doen, en dan wordt aan voormalige klasgenoten en aan voormalige docenten gevraagd om anekdotes over haar en herinneringen aan haar te vertellen.

De belangrijkste factor is dus dat "iedereen" haar het mooiste meisje van de klas vond, zoals vermeld in de derde zin van mijn antwoord (uit een tekst van de website http://www.tros.nl/?id=1242 ).
(Lees meer...)
Antoni
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image