Hoe heet deze BBC Serie over (over)consumatie?
Gezien bij de NPO, zo'n 5 jaar geleden denk ik. Mogelijk uitgezonden door de VPRO.
Ik geloof dat het 3 tot 5 afleveringen waren, waarin de kijker op een luchtige, humoristische wijze even met de neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft overconsumatie.
Je ziet vrachtwagens vol afval geleegd worden geleegd met een voiceover die je vertelt hoeveel afval de gemiddelde persoon in zijn leven produceert.
Ook worden er experimenten gedaan, vaag staat me iets bij van mensen met overgewicht die op een 'apendieet' worden gezet (enkel rauw fruit en groente), en tijdens hun dieet ook in de dierentuin zitten opgesloten.
De voiceover is een heel bekende stem die veel BBC series van commentaar voorziet.
Toegevoegd na 10 uur:
Dat van dat experiment met mensen met overgewicht komt inderdaad uit 'the truth about food', maar wat ik zo snel over die serie lees komt het eerste gedeelte van dat ik beschreef niet uit deze serie . Het kan zomaar zijn dat ik twee series door elkaar haal, misschien dat t twee series betreft die vlak na elkaar zijn uitgezonden. Herkent iemand misschien het verhaal van het afval?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.