Hoe heet de engelse televisieserie uit de jaren 90 van een kantoorklerk die muziek in zijn hoofd heeft?

Deze man wordt verliefd op een collega. Een andere (verlegen) man wordt ook verliefd, op een blonde vrouw, die hij niet durft aan te spreken. Uiteindelijk krijgen ze een relatie met de vrouw waar de ander verliefd op was. Ondertussen wordt het verhaal ondersteund met bijpassende populaire liedjes. Wat is de naam van deze serie en staat deze serie op DVD?

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij werd het uitgezonden door de VPRO en het was een beetje cult.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
Antoni
10 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: http://en.wikipedia.org/wiki/British_television_series
Antoni
10 jaar geleden
Oh, sorry, misschien ook niet. Ik lees nu de toelichting bovenaan die bladzijde en daar staat dat er volgens de BBC minstens 14 afleveringen per jaar van een serie moeten zijn om een "television series" te mogen heten. Anders is het een mini-serie.

Antwoorden (1)

Die comedyserie heet Ally McBeal en gaat over een advocatenkantoor.

Het verhaal gaat vooral over de gevoelens van de hoofdpersoon Ally McBeal, gespeeld door Calista Flockheart, maar ook de gevoelens van de andere medewerkers van het advocatenkantoor krijgen onder andere door de liedjes veel aandacht.

Toegevoegd na 7 minuten:
Waarschijnlijk bedoel je met de "kantoorklerk" het karakter John Cage, gespeeld door Peter MacNicol, die regelmatig muziek van Barry White in zijn hoofd heeft.

Er zijn vijf seizoenen van de serie en die zijn op DVD verschenen. Zie http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/ally+mcbeal/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/sc/media_all/index.html?_requestid=131464

Toegevoegd na 10 minuten:
Of je bedoelt Billy Thomas, gespeeld door Gill Bellows.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee het was niet Ally McBeal. Dat was een amerikaanse serie. Wat ik bedoel was echt brits. En had maar ongeveer 8 à 10 afleveringen.
Antoni
10 jaar geleden
Jammer! Ally McBeal was ook erg leuk, overigens! Die serie kan ik je ook aanraden!