Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt Dexter niet op een grote commerciële zender uitgezonden?

De serie Dexter is al jaren een grote hit in America. Vaak worden grote series direct in Nederland uitgezonden. Zo kreeg Dexter de laatste keer een 9,1 als waarderingscijfer.
Maar waarom wordt het niet in Nederland uitgezonden, op een grote commerciële zender?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals Magweg al noemt zijn er verschillende redenen te bedenken, waaronder dat Dexter enigszins gevoelig ligt. Ik nmoem een paar mogelijkheden:

*Het onderwerp van de serie is omstreden (sympathie opwekken voor een seriemoordenaar), en moet binnen het profiel van de zender passen.

*Grote series worden meestal niet direct in Nederland uitgezonden. Wij lopen stelselmatig een of twee seizoenen achter. Dit heeft er uiteraard mee te maken dat oude seizoenen goedkoper zijn. Immers, onze 'grote' zenders zijn eigenlijk hele kleine zenders (vergeleken met de amerikaanse zenders). Als het lukt om een paar miljoen mensen te laten kijken naar een serie, heb je een groot succes. In Amerika bereiken series als Dexter een veel groter publiek. hierdoor worden dergelijke series ook daar ontwikkeld, de markt is groot genoeg en er is dus geld voor.

*De laatste reden kan zijn dat televisie zoals zoveel dingen aan trends is gebonden. Op dit moment zijn 'grote series' niet hip. Het geld gaat naar talentenjachten en 'feel good' tv voor het hele gezin zoals 'ik hou van holland'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het te maken heeft met de inhoud van het programma, de doelgroep en format van de zenders en misschien de prijs die de zenders ervoor moeten betalen.
Ik weet dat Ned 3 geregeld seizoenen uitzend! Is dat niet genoeg?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar waarom dit seizoen niet bij de vpro?
Ik zie het regelmatig bij 13th street; gewoon te ontvangen o.a. bij UPC.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding