Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is Matthijs van Nieuwkerk zo'n succesvolle presentator?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
1.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een stomme vraag. Wie zegt dat 'ie succesvol is?
Omdat 'ie veel geld verdiend? Ik vind 't een egotripper.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo goed vind ik hem niet: Hij heeft bij mij compleet afgedaan toen hij met een mond vol tanden zat, toen Peter R. de Vries (waar ik overigens ook geen fan van ben) hem terecht wees op het niet nakomen van eerder gemaakte afspraken! Hij had zijn geld waard geweest als hij dat professioneel had aangepakt. Maar hij wist niet hoe ellendig hij het had en stamelde maar een beetje...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Suus, wat is een knurft?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat hij overkomt als een innemend mens, met sympathie voor zijn omgeving.

Hij stelt zich kwetsbaar op, waardoor hij iets ontwapenends krijgt.

Ook lijkt hij te luisteren naar de antwoorden die zijn vragen opleveren.

En ook niet onbelangrijk: Hij heeft gevoel voor humor en is goedlachs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Let maar eens op hoe vaak hij zijn gast niet laat uitpraten. Dus dat luisteren naar de antwoorden op zijn vragen valt ietwat tegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zeg niet dat hij luistert. Ik zeg dat hij LIJKT te luisteren.

Andere antwoorden (9)

De man is gewoon steengoed... keihardstikke goed... Hij kan invoelen, hij kan vragen, hij kan uitlokken... hij kan charmeren...

Gewoon vreselijk goed...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
smaken verschillen suus...
Omdat ie zowat elke dag op TV is, met een sterke formule, goede redactionele ondersteuning met afwisselende inhoud.
Als je zoveel op de TV bent, dan krijg je trouwens ook vanzelf 'vijanden', mensen die een hekel krijgen aan je maniertjes. Dat is de keerzijde van de roem.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Omdat je de indruk krijgt dat ie heel naturel is, volkomen zichzelf. Zou zo maar een aardige buurman kunnen zijn, of een leuke schoonzoon. Niet knap, niet lelijk; niet te intelectueel, niet dom; niet té netjes verzorgd, niet slonzig. Gewoon lekker doorsnee en dat spreekt veel mensen aan. Mij ook trouwens want ik kijk graag naar zijn programma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tijdens zijn eerste presentatiewerk voor "de gids" was het al duidelijk: een goeie presentator. hij heeft de kunde zonder venijnig te worden toch de antwoorden te krijgen die hij wil. waarom hij die antwoorden krijgt ligt in het feit dat hij zijn gasten helemaal neemt zoals ze zijn en ingaat op hun visie of passie waardoor de geinterviewde zich veilg en begrepen voelt en sneller veelzeggende antwoorden geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat hij zo jongensachtig en scherpzinnig is, charmant en gedreven, en energiek en creatief is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van Nieuwkerk is een zeer ervaren journalist. Hij weet hoe de wereld in elkaar zit. Hij heeft mensenkennis, dus hij weet wie hij hoe moet bevragen.

Maar wat ik het meeste in hem bewonder: hij kan degene die hij ondervraagt heel goed zo ver krijgen dat deze alles duidelijk uitlegt. Hij schroomt niet niet te doen alsof hij alles weet, maar durft gewoon te zeggen 'daar snap ik helemaal niets van'. Zodat hij het begrijpt en belangrijker: de kijker ook!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat hij scherp is ,en snel ,hij blijft niet hangen in onderwerpen.Hij stelt goeie vragen.Het hele programma vind ik onwijs goed en ik blijf altijd boeiend luisteren.Er mag ook niemand doorheen praten hier thuis hahaha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij is, naar mijn mening gewoon een ontzettend sterke interviewer die zijn huiswerk altijd prima voor elkaar heeft. Verder vind ik hem niet echt aardig i.v.m. de incidenten rond Peter R. de Vries en nog veel erger: Frits Spits, ronduit kwetsend was dat.

Daar heb ik me toen erg kwaad om gemaakt en sinds dien kan ik van innemendheid niet meer spreken. Toch kan niemand ontkennen dat het een goede presentator is die zijn vak verstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat hij karakter toont in zn intervieuws, en meestal respect heeft voor anderen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding