Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt dat sms-stemmen nu precies? (zie uitleg)

Is er werkelijk iemand die controleert of iedere sms'er / beller minstens 16 jaar is en zo ja, hoe gebeurt dat dan? En zo niet, wat is dan het nut van die waarschuwing onder in beeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Denk eerder dat zodra iemand smst, ze er ook automatisch van uitgaan dat die persoon 18 jaar en ouder is, die waarschuwing is meer een formaliteit, zijn hun juridisch gezien weer gedekt.

Controle lijkt me een onmogelijke opgave
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De controle IS een onmogelijke opgave: bij prepaid mobieltjes bijvoorbeeld word je niet geregistreerd als je hem koopt wat inhoud dat iedereen die anoniem zou kunnen gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoel ik Daar was ik niet opgekomen, bel de laatste jaren nooit meer prepaid, dus, goede aanvulling, bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij abbo's staan ze vrijwel altijd op de naam van hun ouders dus daar aan kunnen ze het ook niet echt zien.
Dit kan natuurlijk nooit worden gecheckt. Het is gewoon een waarschuwing, net als bijvoorbeeld bij een film. Ze kunnen natuurlijk ook nooit nagaan of je wel echt 16jaar of ouder bent als je een film gaat kijken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat anders kinderen van een jaar of 12, 13 zich helemaal blut gaan stemmen aan zijn/haar idool. Vanaf ongeveer 16 jaar begrijp je dat wel. Maar ik denk niet dat ze echt controleren of je 16 bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image