"Zie ze vliegen" van Carlo en Irene is tegelijkertijd met het origineel op tv; mag dat zomaar?
Sinds kort komt elke zondagavond de hilarische serie "Come fly with me" op televisie, op Ned. 3. Tot mijn grote verbazing zijn Carlo en Irene inmiddels met de Nederlandse versie ("Zie ze vliegen") op zaterdagavond te zien op RTL 4. RTL timmert er veel meer mee aan de weg dan de VPRO, terwijl de originele serie die aandacht m.i. verdient. Reclame is natuurlijk ieders eigen keuze, maar het uitzenden van kopie en origineel in dezelfde week, mag dat zomaar?
Toegevoegd na 3 uur:
"Ik houd van Jack" was ook een vertaalde kopie van iets (I love Raymond geloof ik?), maar toen zat er wel een flinke tijd tussen de uitzendingen.
RTL zal inderdaad de wet wel kennen, maar wat zijn de gevolgen voor de VPRO? Zijn die de dupe?
Toegevoegd na 8 uur:
O ja; het heet Gek op Jack :-)
Zoiets zie je wel vaker.
Wij hebben thuis nooit RTL 4 aanstaan(we zijn überhaupt geen echte tv-kijkers)en ik weet eigenlijk ook weinig van de programmering op andere zenders.
Maar wat je vraagt betreft:ik denk dat RTL4 wel weet wat wel en niet mag met betrekking tot copyrights en auteursrechten.
Dus het mag vast wel.
Misschien is het aangepast aan de RTL4 kijkers(?)Die kijken waarschijnlijk toch niet naar de VPRO.
ALs je morgenavond kijkt: veel plezier!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.