Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost het om een huis te verplaatsen?

Ik zit nu Discovery Channel te kijken en daar verplaatsen ze grote huizen en andere gebouwen. Wat zou zoiets kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt toch geen zinnig antwoord op te geven? Want bedoel je een caravanachtig-huis of een sorry flatgebouw? Wat is de afstand? 1 straat of meedere werelddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha sorry = soort Sorry (deze is wel sorry)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort villa, zo'n typisch Amerikaans vrijstaand huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoever?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goeie vraag! En natuurlijk wil ik dit ook weten ;-)

Maar het is bijna onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen. Het hangt van zoveel af; huis midden in de stad, of in een dorp, grootte huis, de afstand, heipalen of niet, constructie etc.

Het is in ieder geval heel duur, en uit de weinige informatie die ik heb kunnen vinden, maak ik op dat de kosten niet hoger hoeven zijn dan het huis zelf. Heel voorzichtig zou je kunnen zeggen, dat de verhuizing van een huis ongeveer de helft van de waarde van het huis kost. Daar zit ook wel een logica in, want zou het evenveel kosten, of meer, dan zou beter gekozen kunnen worden voor sloop en nieuwbouw.

Deze "feiten" las ik op internet:
- Verplaatsing seinhuis van Middelburg naar Goes: 165.000 Euro
- Compleet huis waarde 110.000 Euro verplaatsen in de VS kost 55.000

Hier 2 links: je kunt er o.a. lezen over de verplaatsing van een compleet flatgebouw.

http://www.proteusproducties.nl/article.php?story=20050926223835206
http://www.kei-centrum.nl/view.cfm?page_id=1899&item_type=vraag_en_antwoord&item_id=15
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat dat (heel)erg in de papieren zal lopen. Want denk maar na wat er aan voorzorgsmaatregelen moet worden genomen om te voorkomen dat het hele zaakje in stukken breekt. En de vrachtwagen die ingezet moet worden om het hele gewicht te dragen. De afstand waarover het huis verplaatst zal moeten worden is natuurlijk ook een belangrijke factor. Vroeger had je een speciaal bedrijf Stoof geheten die deed van allerlei van dit soort moeilijke transporten. En er zullen er vast nog wel meer zijn.

Je zou voor de aardigheid eens bij vakantieparken kunnen informeren waar ze regelmatig van die grote stacaravans verplaatsen. En n iet te vergeten woonwagenbewoners die zullen vast ook wel van dat soort bedrijven weten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding