Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een klacht indiend bij sbs6 helpt dat dan?

het is werkelijk ongeloofelijk. ze zijn zo ge*l op hun eigen programma's zoals popstars.
tijdens films komt er van alles aan reclame doorheen. zelf zo erg dat gerard joling in beeld kwam en zei even gerard ipv even geduld met testbeeld op achtergrond. ik vind het werkelijk niet kunnen. ben ik nou de enige en heeft klagen zin?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
3.9K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jouw bloeddruk zal wel heeeel hoog zijn als je je hier al om druk maakt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
90/50 bedankt voor de intresse

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dag iedereen,

Voor de mensen die ook willen klagen heb ik even snel een brief geschreven die je kan e-mailen naar sbs6@publieksservice.sbs.nl

Of het zin heeft betwijfel ik maar samen staan we sterker. Eventueel kan je nog een klacht indienen bij de reclame codecomissie. Zie link.

De brief is wat aanvallend/sarcastisch geschreven dus als het er niet mee eens bent verander hem dan even :)

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief wil ik graag mijn ongenoegen uiten over de manier waarop jullie reclame maken voor jullie paradepaard Popstars.

Reclame maken is normaal maar om reclame te maken in flms en series en zelfs Gerard Joling mijn beeld in te laten lopen gaat mij echt te ver. Het kan mij weinig schelen wanneer er iets wordt uitgezonden dat ik niet wil kijken. De televisie staat aan omdat ik die ene film of serie wil zien, niet om te kijken wat er nog meer op de televisie komt. Daar heb ik een tv-gids voor.

Waarschijnlijk zal er niets met mijn beklaag gedaan worden omdat ik maar een simpele kijker ben en het grote geld belangrijker is. Het zij zo.

Vriendelijke groet,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

nee je bent niet de enige maar klagen helpt niet omdat reclame betaald al is het dan hun eigen reclame
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. In je eentje niet.
Misschien als je een actiegroep vormt en daarmee de pers haalt. Op die manier haalde een actiegroep de media toen Talpa de sport op zondagavond verpestte, en dat had geloof ik toen wel invloed.
Een commerciële zender onderzoekt voortdurend wat het meeste effect heeft op het publiek en hoe ver ze daarin kunnen gaan. Het gaat alleen maar om geld. Groot geld.
Een mailtje van een kijker zullen ze naast zich neer leggen.
Misschien krijg je antwoord, als je geluk hebt.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Het is werkelijk waar zwaar irritant en wat dat betreft volledig begrip voor je vraag. Of klagen zin heeft? Nee ik denk het niet. Wat ik gedaan heb is een DVD recorder aangeschaft zo kan ik mijn TV programma's pauzeren en op die manier de reclames en al die ongein doorspoelen. Ik kijk sowieso al weinig SBS6 je zou het ook GerardJoling tv kunnen noemen, gek wordt je er van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het ook vreselijk irritant van SBS6 zulk soort dingen doet. Maarja... dat is het nadeel van commerciële tv. Ik denk dat we gewoon massaal klachten moet indienen of niet meer naar SBS6 moeten kijken.

Overigens doet Net5 hetzelfde bij de serie LOST. Ineens komt dan een reclame van Bol.com die 1/3 van het beeld vult! AAARGH!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De beste manier van klagen is niet te kijken. Je mist er niets mee. Echt niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het helpt niets. Er komen waarschijnlijk zoveel klachten binnen dat ze daar een speciaal emailadres voor hebben of het komt allemaal gelijk in de spambak.

De reclames zijn voor hen een goede bron van inkomsten, daarom worden programma's ook zoveel onderbroken. Het beste wat je kan doen is gewoon niet meer naar sbs6 kijken. Zoveel interessants zenden ze toch niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker met z'n allen niet meer kijken naar die pauperzender. Ze zijn als de dood voor verlies van kijkpubliek. Het zal ze eens leren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschrikkelijk vind ik het, vooral omdat het nu weer over POPSTARS gaat (het zoveelste programma om zingende talenten te ontdekken). Ik denk ook niet dat je in je eentje een klacht kan indienen, maar met z'n allen wel.

Wat me leuk lijkt:
Met z'n allen expres niet gaan kijken naar popstars. Dan krijg je zo'n drama: Waarom zo weinig kijkers (net als bij dat nieuwe programma van Elvis?) en dan komt het boven water...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is vreselijk irritant dat gedoe met reclame maken voor hun eigen programma's. Dat is ook één van de reden waarom ik niet naar dit soort zenders kijk. Ik heb geprobeerd om de voetbalwedstrijd Nederland - Engeland via SBS6 te volgen, maar werd had al gauw genoeg van die SMS-spelletjes en die Joling tijdens de wedstrijd.

Gelukkig werd de wedstrijd ook via de ARD uitgezonden, die weten hoe je een wedstrijd moet uitzenden.

Bah, SBS6! Weg ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, het is gruwelijk.

Toch zijn er hele volksstammen die er totaal geen last van hebben, en het een heerlijke zender vinden.

Gelukkig zijn er veel alternatieve zenders, die ook nog eens veel interessantere programma's tonen, zoals BBC, CANVAS, DISCOVERY, HUMORTV en nog veel meer.

Klagen zal denk ik niet veel helpen, dit soort commerciele hoogstandjes zullen alleen maar erger gaan worden vrees ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, belachelijk, dat ze maar reclame maken in het reclameblok, daar is het voor bedoeld! Heb net ook even een mailtje gestuurd. groetjes Wendy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken het! Het is erg vervelend! Maar zoals vele mensen zeggen in je eentje ben je nergens! Je zult vele mensen hulp moeten vragen en dan is de kans dat er naar gekeken word al groter.. Dus hou je poot stijf en ga er voor!! Doorzetten is het enige hulp middel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding