Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De technici die de reclamespotjes maken halen iets uit met het geluid. Ze comprimeren het zodanig, dat het er veel meer 'energie' inzit dan het geluid bij de andere programma's. Dat doen ze uiteraard met opzet.
Er zijn al jarenlang klachten hierover. RTL Nederland heeft destijds beloofd dit aan te kaarten bij de aanbieders van de spotjes, maar dat bleef bij mooie woorden.
De adverteerder is koning, dat laat zich raden...
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk maar even op deze eerder gestelde vraag voor een aantal antwoorden op je vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/geluid-reclames-harder-gewone-programma.10041
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het onderstaande Engelstalige artikel wordt het uitgebreid uitgelegd. In het kort komt het hier op neer: het hoogste geluidsvolume in een reclame-boodschap is niet hoger dan het hoogste geluidsvolume in een 'normaal' tv-programma. Bij reclame wordt dit geluidvolume echter constant gehandhaaft, in tegenstelling tot andere uitzendingen waarin hard/zacht worden afgewisseld. Over het waarom: de boodschap moet er snel en goed ingestampt worden, er is geen tijd (en geld) voor langere boodschappen waarbij de tijd genomen wordt om de boodschap rustig over te brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat iedereen tijdens de reclame naar de keuken loopt om chips te pakken en drinken in te schenken zodat je dus zelfs daar kan meeluisteren naar de reclame.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing