Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt het voor mensen zo interessant om naar realitytv te kijken?

Ze doen niet veel andere dingen dan jij en ik en toch maken ze zulke tv. Wat maakt dat het zo interessant is?

Toegevoegd na 2 uur:
ik bedoel dus alle mogelijke realitytv soorten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze doen inderdaad dingen die wij ook allemaal doen, maar hun doen het veel extremer.
Meer lachen,huilen, pesten, schreeuwen, dreigen, seksen. En ook zien ze er vaak 'interessanter' uit dan wij 'normale mensen', want ze hebben bijvoorbeeld dikkere tieten dan de doorsnee vrouwen of veel meer tatoeages of piercings enz...

Ik denk dat veel mensen kijken door die redenen, het zijn gespreksonderwerpen voor op school/werk.
Vaak ook kijken veel jongeren naar zulke programma's, want hun verplaatsen zich wel eens graag in bepaalde types en/of zien hun als voorbeelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Juist omdát ze zijn als jij en ik, maar een heel leuk, afwisselend leven hebben....je zou zomaar óók in zo'n mansion opgesloten kunnen zitten met een aantal andere vrijgezellen, of de kans krijgen duizenden euro's te winnen met je kookkunst....je vereenzelvigt je heel gemakkelijk met de hoofdpersonen van de reality-tv, maar zit daarbij niet in de spotlights, maar veilig thuis op je eigen bankje - dromen, dus, met open ogen....En dan natuurlijk de eeuwige vraag : hoe zou jij het doen? en hoe zou het dán gelopen zijn? Nog fantasie gebruiken óók, dus.

Het is gewoon de Witte Raven Pockets, maar dan te bekijken ipv te lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van de tegoedbon.
hoop dat je de reality SERIES bedoeld en bv niet de bloederige ziekenhuizen of politie reality toestanden!! :))

om even in de belevingswereld van een ander te stappen denk ik.

hoe zie het leven van een ander eruit, hoe ziet een doorsnee dag eruit, wat voor problemen komen ze tegen, hoe lossen ze dit op en gaan er mee om, wat zijn de leuke dingen, hoe gaan ze met elkaar om en waarom...

als je dat naast je eigen leven legt kan je je allerlei vragen gaan stellen, hoe zou ik het vinden, zou ik het kunnen op die manier, wat zou ik leuk vinden en wat niet, hoe zou ik er mee om gaan, hoe zou ik reageren etc.

best boeiend hoor :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle mensen willen liever een echte goede maaltijd in een restaurant, of zelfgemaakt, dan een diepvriesmaaltijd uit de fabriek. We hebben ook liever een echte plant in huis, dan een plastic plant. En iemand in het echt ontmoeten is vaak veel leuker, dan chatten of sms'en.

We willen dus liever echt dan namaak. Series, speelfilms etc. zijn best leuk om naar te kijken, maar heel onbewust, is er, net zoals bij een roman, een soort onbehagen, dat het allemaal is nagespeeld of verzonnen.

Bij reality TV is het echt. Er wordt niets verzonnen en niets nagespeeld. Dat maakt het populair, want er zit ook een soort spanning in. Er kan immers van alles gebeuren, dat niet verzonnen is. Wat er gaat gebeuren staat niet vast.

Toch kun je daar wel kanttekeningen bij maken. Want zo echt als het lijkt is het natuurlijk niet. In de eerste plaats is het altijd opgenomen, en de momenten dat het te pijnlijk wordt voor de persoon die wordt gevolgd door de camera, zullen er heus wel uitgeknipt zijn.

Maar nog veel belangrijker is, dat reality TV nooit 100% echt kan zijn, omdat de persoon die wordt gevolgd zich bewust is, van de aanwezige camera. In allles wat hij doet en zegt, zal hij zich bewust zijn, dat er duizenden mensen zijn die dit ook zien.

Reality TV bestaat dus eigenlijk niet, hoe graag we dat zelf ook willen geloven. Want de man die wordt gevolgd, zal, als hij iets interessant doet, dat nog iets interessanter maken, omdat hij weet dat hij bekijks heeft. En als hij de gewoonte heeft om de hele dag in zijn neus te peuteren, zal hij dat beslist laten als er een camera bij is. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het is interesse in andermans leven, problemen en vraagstukken. In principe is het eigenlijk net zo iets al de enorme interesse op deze GV site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding