Wat is een leuke stripreeks (superhero) dat geen bovennatuurlijke/occulte thema's bevat?

Marvel, DC etc hebben toch veel occulte thema's verwerkt in hun stripreeksen. Kan geen langlopende stripreeks vinden voor volwassenen die een beetje lijkt op de superhero comics van marvel en dc etc..

LeonardN
2 dagen geleden
Wat bedoel je met bovennatuurlijk in deze context? Bijna alle superhelden hebben bovennatuurlijke krachten zou ik zeggen. Met als bekende uitzonderingen Batman en Iron Man die meer gebruik maken van technische kunsten.
lucius0605
2 dagen geleden
Ik bedoel daarmee onderwerpen als god en duivel, de hel en demonen, heksen, magie en toverij. dat soort dingen

Antwoorden (1)

Er zijn gelukkig genoeg leuke stripreeksen met superhelden die geen bovennatuurlijke of occulte thema's bevatten. Hier zijn een paar suggesties:
* The Boys: Deze satirische reeks van Garth Ennis en Darick Robertson belicht de keerzijde van superhelden en toont ze als corrupte en gewelddadige figuren.
* Invincible: Robert Kirkman's Invincible is een coming-of-age verhaal over Mark Grayson, de zoon van een almachtige superheld. Mark ontwikkelt geleidelijk zijn eigen superkrachten en moet omgaan met de verantwoordelijkheden die daarmee gepaard gaan.
* The Umbrella Academy: Deze unieke reeks van Gerard Way en Gabriel Bá volgt de avonturen van een disfunctionele familie van superhelden die zich herenigen om een apocalyps te voorkomen.

* Saga: Brian K. Vaughan en Fiona Staples' Saga is een episch ruimteavontuur vol actie, humor en romantiek. Het verhaal volgt Marko en Alana, twee ouders die op de vlucht zijn voor het intergalactische imperium met hun pasgeboren baby.

* Preacher: Garth Ennis en Steve Dillon's Preacher is een duistere en humoristische reeks over Jesse Custer, een predikant die door een bovennatuurlijke entiteit wordt bezeten en het vermogen krijgt om mensen te bevelen wat ze moeten doen.

Deze stripreeksen bieden allemaal een frisse kijk op het superheldengenre en zijn perfect voor volwassenen die op zoek zijn naar iets anders dan de gebruikelijke Marvel- en DC-kost.
Naast deze suggesties zijn er nog veel meer geweldige stripreeksen met superhelden die geen bovennatuurlijke of occulte thema's bevatten. Ik raad je aan om je lokale stripwinkel te bezoeken en om aanbevelingen te vragen aan de medewerkers. Ze kunnen je helpen de perfecte reeks te vinden voor jouw interesses.
2 dagen geleden
tinus1969
2 dagen geleden
Dit antwoord lijkt gekopieerd van een bron. Welke? Verder; het is een interessant lijstje, maar over Preacher staat bv nadrukkelijk dat het gaat '[over] een predikant die door een bovennatuurlijke entiteit wordt bezeten'. Terwijl Vraagsteller dat juist niet wil...