Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Er is een stripboek serie uit Japan die 'Adolf' (Adolf ni Tsugu) heet, van Osamu Tezuka.. Er is ook een anime 'Fullmetal Alchemist the movie: Conqueror of Shamballa', die gaat ook over Hitler.. Een anime over WWII is 'First Squad' (Molot Entertainment)..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhaal:

Net voor de Tweede Wereldoorlog is Togue - een Japanse journalist - in Berlijn om de Olympische Spelen te volgen. Hij merkt er onmiddellijk het gevaar op van het opkomend nazisme en wanneer hij opgebeld wordt door zijn broer voelt hij persoonlijk hoe de nazi's aan het werk gaan. Togues broer bezat namelijk belangrijke documenten die het nazisme ten val zouden kunnen brengen, maar nog voor hij er met zijn broer over kon spreken werd hij vermoord. De documenten zijn spoorloos verdwenen en Togue gaat op zoek. Maar hij wordt achterna gezeten door leden van de Gestapo en van de Japanse geheime dienst.

In Japan is er een vriendschap tussen Adolf Kamil, een joodse bakkersjongen, en Adolf Kaufmann, de zoon van een Duitse topambtenaar in Japan. Beide jongens komen de inhoud te weten van de documenten en tegen de wil in van de twee Adolfs wordt Kaufmann naar de Adolf Hitler Schule in Duitsland gestuurd. Aanvankelijk weigert Kaufmann te geloven wat Hitler over joden schrijft, maar na enkele jaren in de Hitlerjugend is Adolf een toegewijde nazi. Uiteindelijk wordt de opdracht voor het zoeken van de documenten aan Kaufmann opgedragen.

Mijn mening:

Mijn eerste kennismaking met Tezuka was Astroboy. En hoewel ik toen niet al te hoge verwachtingen koesterde, viel de manga uiteindelijk nog tegen. Dus mijn verwachtingen voor 3 Adolf waren nog minder hoog. Maar toch…

De tekeningen van Tezuka zijn er duidelijk op vooruit gegaan. De personages zelf zijn nog steeds wat kinderachtig getekend, maar als je op de achtergronden of algemene illustraties afgaat, merk je dat Tezuka heel wat progressie maakte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over tweede wereld oorlog kan ik grave of the fireflies aanraden, speelt zich wel af in Japan.. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Grave_of_the_Fireflies)

er is ook een manga versie van Mein Kampf (http://www.animenewsnetwork.com/news/2009-09-06/manga-version-of-hitler-mein-kampf-sells-45000)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding