Kan je de reklame softwarematig uit een radiostream knippen?

Kun je reclame er tussen uit knippen met een soort software.
Een reclame herkenner of zo.
De muziek heeft dan wel 15 minuten achterstand.

18 uur geleden
in: Radio
VraagAntwoord66
18 uur geleden
Hoe bedoel je 15 min achterstand?
Elk half uur is er toch een reclame, dus je loopt dan toch steeds verder achter?
LeonardN
17 uur geleden
Je zit ernaast. Het kan niet want dan zou je de muziek 15 minuten naar voren moeten trekken. Althans als je het hebt over live radio luisteren. Live kan je enkel de reclame muten. Als het over "niet live" gaat, dus een opname is er van allerlei software om de reclame er tussenuit te knippen, maar dan heb je ook geen achterstand. Dus je zit helemaal verkeerd in het idee wat je hebt. @VA
Nee, je zou juist steeds verder VOOR gaan lopen... als het zou kunnen maar voorlopen kan natuurlijk niet.
jc54
17 uur geleden
Reguliere radioprogramma's zelf aanpassen kan niet.
Er zijn wel reclamevrije streamingsdiensten waar je een abonnement op kunt nemen.
LeonardN
16 uur geleden
Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je eerst een hele zwik opneemt. Dat met software scant en ontdoet van reclame. Maar dan kan je dat dus pas starten met luisteren afhankelijk van de reclametijd en de tijd die je reclameloos wil luisteren. Dus zoiets.
7:55 Je start de opname + reclamescanner + reclameknipper.
8:00 Je gaat om winkelen en langs je moeder een bakkie koffie doen.
10:00 Je komt thuis om en dan start je met het luisteren van wat je om 8:00 begonnen bent. De opname + scan + verwijderaar blijft wel doorlopen.
Je gaat dan sneller door de content heen dan je erbij krijgt. Immers elke 3 kwartier ben je een "radio-uur" verder. Na ~zes uur loop je dan in als ik het goed bedenk.
KeesWim
16 uur geleden
FYI LeonardN, wat ik nu al kan. Een tv-programma opnemen dat om 8:30 begint. Om 9:00 beginnen met de opname terug te kijken. De reclameblokken (á zeg 5 min) skippen. Na 6 reclameblokken loop ik weer gelijk met live.
LeonardN
14 uur geleden
Juist maar dan moet je dus, zoals ik al aangeef (check mn reactie voor die van jou).
1. Later beginnen met kijken dan live
2. Zoveel later beginnen dat je dus idd niet inloopt
3. Niet zappen (dat is met tv minder een issue, als je een specifiek programma wil kijken, maar met radio vaak niet echt een ding, hoewel dat kan liggen aan je specifieke luistergedrag).

Antwoorden (1)

Wat je wil is feitelijk onmogelijk als je het hebt over live radio.

Radio wordt live uitgezonden. Dus als je de reclame "eruit knipt" (wat niet echt kan) dan heb je een x-aantal minuten geen geluid. Als het wel zou kunnen zou je immers de nog niet afgespeelde naar voren moeten trekken, wat technisch gezien niet kan. Daarmee zou je een voorsprong opbouwen en dus iets geks bereiken als het nieuws van 8 uur jou al om half acht bereikt.

Je kan er dus enkel wat uitknippen als het al opgenomen is. Je hebt dan geen achterstand. Althans de "achterstand" is dan geen vast gegeven, maar afhankelijk van het moment dat je gaat luisteren. Je bouwt dan eerder een voorsprong op met luisteren als je het vergelijkt met iemand die live luisterde.

Opgenomen audio kan je knippen met iets als
https://audiotrimmer.com/nl/
===

Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je eerst een hele zwik opneemt. Dat met software scant en ontdoet van reclame. Maar dan kan je dat dus pas starten met luisteren afhankelijk van de reclametijd en de tijd die je reclameloos wil luisteren.

Dus zoiets.
7:55 Je start de opname + reclamescanner + reclameknipper.
8:00 Je gaat om winkelen en langs je moeder een bakkie koffie doen.
10:00 Je komt thuis om en dan start je met het luisteren van wat je om 8:00 begonnen bent. De opname + scan + verwijderaar blijft wel doorlopen.
Je gaat dan sneller door de content heen dan je erbij krijgt. Immers elke 3 kwartier ben je een "radio-uur" verder. Na ~zes uur loop je dan in als ik het goed bedenk.

Hierbij geldt natuurlijk dat je niet kan wisselen van zender. En wat ik hier beschrijf is vooral theoretisch ik ben niet bekend met software die dat doet.
Toegevoegd op 22 oktober 2024 20:18: tekst
17 uur geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 uur geleden
Dat is precies wat de vraag is: Bestaat er software die 15 minuten van de stream buffert, dan de reclame herkent en er automatisch uit knipt ? Nee, (nog niet)
Reclame is niet automatisch herkenbaar.
Wellicht dat A.I. hier nog wat in gaat betekenen in de toekomst. Echter verwacht ik dat het voor LIVESTREAMS niet heel zinvol is. Na een paar keer knippen is immers de buffer op en zit je weer op realtime. Wat doe je dan met je 'knip' ?
LeonardN
59 minuten geleden
Jij spreekt over een opname van een livestream. Ik heb het over een livestream (er staat in de vraag niets over een opname). Later in mijn antwoord geef ik dus ook wel zo'n proces voor een opname vanaf: ((Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat je eerst een hele zwik opneemt. )). Dus opnemen en later beginnen met luisteren. Je zou niet eens hoeven knippen met AI oid, maar je kan dan gewoon het opgenomen stuk reclame zelf wel voorbij skippen. Met inderdaad dat je na 1 keer reclame weer op hetzelfde probleem zit of dat je NOG langer moet opnemen voor je gaat luisteren. Het probleem zit hem dus idd in het feit dat je altijd eerst het aantal minuten reclame dat je verwacht in de tijdsduur dat je verwacht te gaan luisteren moet wachten voordat je gaat luisteren. Anders gezegegd als je 3 uur wil luisteren en dat ~3 kwartier reclame geeft, moet je eerst 3 kwartier opnemen (waarvan geen minuut reclameopname is dus waarschijnlijk een uur) voor dat je kan beginnen met luisteren. Daarnaast moet het een systeem zijn waarbij je kan blijven opnemen terwijl je afluistert. Dat heeft dus alleen zin als je het luisteren uit kan stellen. Want als je eerst 3 kwartier gaat wachten om 3 kwartier reclame te missen dan ben je uiteindelijk niet echt veel opgeschoten. Of je moet het nog rigoreuzer aanpakken en constant de radio opnemen (alle zenders of 1 zender als je maar 1 zender in je hoofd hebt om te gaan luisteren). En dan als je gaat luisteren dus een aantal kwartieren terug in de tijd af gaan luisteren. Op TV heb je ongeveer zo'n systeem, maar daarbij is het natuurlijk een samenspel tussen provider en zender. Zelf zou je dus een server op moeten zetten en dan geschikte software moeten vinden. Je zou ook meermaals dezelfde stream op kunnen nemen. Stop je er een van en luister die af een bepaalde tijd voor het einde van de opname, reclame spoel je even. Als je aan het eind komt luister je een andere opname.