Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke Nederlandse inzending die ooit het songfestival gewonnen heeft zou nu überhaupt de finale halen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Degene die er heet meeste uitspringt.
Bijvoorbeeld die met dat hele leger op de achtergrond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen 1 denk ik, ik wil nog wel een stapje verder aan, ik denk dat abba niet eens door de voorronde zou komen nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben van mening dat er een te groot verschil zit tussen West-Europa en Oost-Europa. En ik blijf het typisch vinden dat Oost-Europa en de Scandinavische landen op elkaar blijven stemmen...

We moeten gewoon terug naar het oude systeem dat een vak jury uit maakt wie er punten krijgt. En nu blijkt dit maar voor een heel klein deel het geval te zijn geweest...

Even los hiervan vind ik het overheersen van de Oost-Europese landen een erg slechte zaak. En er zitten een paar landen tussen, waarvan ik me echt af vraag of ze wel alle 43 in Europa liggen...

Laten ze dit systeem eens omdraaien. Gewoon twee halve finales zoals nu ook is geweest. Maar dan gewoon heel duidelijk West en Oost Europa van elkaar scheiden. Dan krijg je in de finale een evenredige mix van Europa. Nu hebben ze gewoon de sterkste en de zwakste landen bij elkaar gezet in een poule gezet. Dinsdag waren het stuk voor stuk slechte nummers en gisteren waren het allemaal goede nummers....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat er één Nederlandse inzending het zou halen, hooguit als we Tatjana sturen, die weet het altijd goed duidelijk te maken dat ze uit Kroatië komt, is Oostblokland=stemmen.
Als ze daarnaast nog even zo'n Kees Flodder outfit aantrekt waarbij haar voorgevel er zo half uitvalt, dan is ze direct door naar de finale.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen! want die liedjes zouden nu te ouderwets klinken. Bovendien stemt oost Europa en Scandinavië toch op elkaar.
Het leeft daar ook veel meer dan hier.
Daar kijkt iedereen hier grofweg gezegd alleen vrouwen en homo's.

Toegevoegd op 15-05-2009 11:40:41
ps ik ben geen van beide en heb ook een stukje gekeken :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt vroeger niet met nu vergelijken. Ook de top40 van nu is heel anders dan die van 1990. Toen stond 'the final countdown' van Europe erin als hardrock nummer. In 1978 had je Kiss, echte hardrock op dat moment. Nu is het een slaapliedje. Dingedong is ook uit de seventies, Abba uit de eighties, uiteraard wil de jeugd dat niet meer (en dat is de top40 doelgroep). We moeten gewoon eens gaan toegeven dat we geen internationale zangers en zangeressen hebben die er toe kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vond het te schokkend voor woorden om weer te zien welke landen door gaan naar de finale. Als je kijkt naar de liedjes en de manier waarop het gezongen werd zouden de toppers eigenlijk gewoon naar de finale moeten zijn gegaan.

Maarja... als alle Oost-Europese landen maar op elkaar blijven stemmen is er voor Nederland geen eer te behalen op het OostEuropese Songfestival. Ik zeg: boycotten die hap en lekker niet meer meedoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onze laatste overwinning was in 1975. Ding-a-dong vind ik nog steeds een geweldig nummer, maar 'de jeugd' vindt dit gedateerd. Misschien kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen, tijden en smaken veranderen nou eenmaal. Maar wat mij meer ergert is dat WAT we ook sturen, op één of andere manier doen we gewoon internationaal niet meer mee, en dat geldt voor meer west-europese landen (België, Oostenrijk, Zwitserland). Edsilia en Glennis Grace hadden toch echt een goed nummer en goede performance (ik heb die jaren in ieder geval veel slechtere oost-europese rotzooi zien doorgaan naar de finale). België had met Xandee en Kate Ryan ook heel goede inzendingen en dat haalde het ook bij lange na niet. We zouden alleen kunnen winnen met iets achterlijks of spraakmakends, zoals de finse monsters in 2006. Maar of je dat nou moet willen... Televoting is ook 'killing'! Als eens opgevallen waar 'onze' 12 en 10 punten de laatste jaren naar toe zijn gegaan? (Antwoord: Turkije en Armenië. Rara, hoe kan dat nou???) Misschien wordt dat dit jaar doorbroken door de vakjury die nu voor de helft de uitslag mede bepaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk nog heel vaak aan het lieve liedje van Teddy Scholten: Een Beetje..... verliefd is iedereen wel eens dat weet je.....
Wat een schattig liedje ! Zij had een charme, die echt was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen idee, maar feit dat we de afgelopen 5 jaar al niets origineels hebben ingestuurd en 'dus' niet in de finale zijn gekomen spreekt boekdelen. Ik bedoel daarmee, dat Nederland de laatste 5 jaar een in Nederland al bekende band/zangeres/groep heeft ingezonden. Als we nu eens weer normale nationale finales zouden houden waar elke Nederlander zou komen te mogen staan, dan werd het al veel beter waarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding