Waarom is popmuziek in Nederland populairder als het in het Engels wordt gezongen dan in een willekeurige andere taal?
Noorwegen heeft een gitaarspeler/zanger, Öystein Sunde genaamd. Hij zou door Eric Clapton en/of Mark Knopfler zijn genoemd als beste gitaarspeler ter wereld. Toch geniet hij volgens mij alleen in Noorwegen bekendheid, kennelijk omdat hij in het Noors zingt. Hij speelt als Öystein Sunde, maar zit of zat ook in een gelegenheidsformatie, Gitarkameratene genaamd, waar nog een drietal andere goede gitaarspelers/zangers in zitten/zaten, namelijk Jan Eggum, Halvdan Sivertsen en Lillebjörn Nilsen, ook solo te bewonderen. Gitarkameratene heeft naast popmuziek ook cabaretstukjes. Verder is er ook nog een prima popgroep in Noorwegen, Vamp genaamd. Die spelen folkrock. Die doen het ook in het Noors. Allemaal te bewonderen o.m. in youtube. Ik vraag mij af, of het verstaan van de tekst altijd zo belangrijk is. Bij heel veel Engelstalige of Nederlandstalige popmuziek stelt de tekst weinig voor.