Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke plaatsen in Nederland worden veel en regelmatig jamsessies gehouden?

Behalve Amsterdam, dan.
Ik zoek een nieuwe woonplaats, maar ik ga graag jammen...
Er valt hier zo weinig over te vinden op internet!

Toegevoegd na 16 uur:
Met veel jamsessies bedoel ik ook echt veel jamsessies...
Er moet (bijna) dagelijks iets te doen zijn, als er geen jamsessies zijn dan wel live muziek, op veel plaatsen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Den Haag - in ieder geval nog tot voor kort... ben momenteel minder actief in de 'jamscene' hier. Enkele plekken: Musicon, De Pater, HPC...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Katwijk ZH is wel aardig rock
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is Amersfoort wel wat voor je.
http://www.podiumdekelder.nl/
14 jaar geleden
Hier in Enschede elke zondag bij de Bluesclub NiXX
Super gezellig en je kater is zo weer verdwenen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Zwanenburg in de buurt , een voormalig krakers dorp genaamd Ruigoord, waar veel artiesten, kunstenaars, dichters en dergelijke bijna elke zondag samen komen, Iedereen is welkom en de soep en dergelijke staat bijna iedere zondag klaar. www.ruigoord.nl ( als je er nog nooit geweest ben zou ik er zeker heen gaan , t'is er echt geweldig leuk )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leeuwarden is er in Cafe de Silbermann (www.hetleven-silbermann.nl) iedere, ik meen, tweede en vierde dinsdag van de maand een jamsessie. Deze is vaak onder leiding van Sietse Huisman.

In de Paddy O'Ryan (www.paddy.nl) te Leeuwarden is 1 keer (op een woensdag) in de maand een open mic night, waar veel singer/songwriters langskomen, maar ook muzikanten die dan meespelen. Ik dacht onder leiding van Marije de Vries en Masha Schenkel.

In de Scooters (www.cafescooters.com) kun je iedere tweede donderdag en vierde vrijdag van de maand jammen met verschillende musici.

Groningen kent de jazzcafe de Spieghel, waar een singer/songwritercafe en een jamsessie word georganiseerd eens in de maand. Zou je even moeten contacten wanneer dat precies is (www.jazzcafedespieghel.nl). Hier word ook Fifteen Minutes georganiseerd (www.fifteen-minutes.nl).

Het MON in Groningen schijnt ook allerlei muzikale activiteiten te organiseren in de vorm van open podia, bandpresentaties en jamsessies (www.monoord.nl).

Ik mis er in het Noorden (studeer in Leeuwarden) vast nog een hoop.. er word namelijk veel georganiseerd op creatief en artistiek gebied.. niet alleen jamsessies maar als er ook maar iets te vieren valt word daar muziek bij betrokken.. maar hoop dat je hier een goeie opstap voor heb!

Succes met het maken van een keuze!

P.s. In Den Haag is de Pater een mooi nest van muzikanten te vinden (www.patermuziek.nl).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Zwolle.
1x per maand wordt er in café de 2 heeren een jamsessie gehouden met elke keer weer een andere thema (muziekstijl).
Op 26 augustus a.s. is het thema: Reggae.
Ik weet niet of dat voor jou dicht bij huis is maar mocht je uit de buurt komen, zou ik zeker langsgaan.
(ik zit zelf ml. in de kerngroep..haha..meteen wat reclame)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Tilburg kun je terecht bij Paradox. Er zijn meer gelegenheden, maar daar zit de afdeling Geïmproviseerde Muziek van het Fontys Conservatorium. Iedereen kan meedoen, maar zij leiden de boel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing