Is het voor een (bruilofts)band nog wel hetzelfde om op te treden met het huidige rookverbod in de horeca?
Gisteren hebben wij sinds het rookverbod in de horeca een flink bruiloftsfeest meegemaakt.
Nadat het bruidspaar de dans had geopend en afgesloten duurde het niet lang voordat er mensen naar buiten druppelden om te gaan roken (knap dat ze dat respect nog konden opbrengen om daarop te wachten ;-) ). Het weer viel ook nog mee, want het was buiten zelfs nog lekkerder dan binnen, dus het duurde niet lang voordat de halve zaal aan gasten buiten stond. Zelfs de niet-rokers kwamen er op een gegeven moment bij staan. Enerzijds omdat het bloedheet was in de zaal, en anderszijds had ik het gevoel dat ze dat ook nog wel even voor de gezelligheid deden.
De niet-rokers bij het herbetreden in de zaal nog even daargelaten (hoewel dat ook wel sneu voor hen was), moest ik toch ook denken aan de bruiloftsband die daar voor een halve zaal zich uit de naad aan het spelen en zingen was.
Ik had er eigenlijk nog nooit zo bij stilgestaan, totdat ik ze gisteravond zag spelen voor een kwart van de zaal. Dit hebben ze vast ook wel eens anders meegemaakt vòòr het rookverbod. Ik kan mij toch niet voorstellen dat het voor hun dan nog zo leuk moet zijn om ergens op te treden wanneer meer dan de helft van de avond hun toehoorders buiten staan?
Ik vond het zelf wel een rare gewaarwording...
Toegevoegd na 1 minuut:
Bruidspaar stond er overigens zelf ook af en toe bij als rokers, dus die bleven ook niet helemaal alleen achter...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.