Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Digitale opnames op vinyl ; heeft dat eigenlijk nog zin ?

Dat men vinyl perst om echte (golf) muziek weer te geven ,daar kan ik best inkomen.
Maar als die opnamen zelf digitaal zijn heb ik vragen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Digitale studio opnames zijn nog van veel betere kwaliteit, dan die op een CD staan.
Analoge opnames worden in stukjes verdeelt en zodoende digitaal gemaakt. Voor een gewone CD, zijn dat 48.000 stukjes per seconde. Voor studio kwaliteit zal dat vele malen hoger zijn. Ook in het volume en dynamiek worden veel kleinere stapjes gebruikt.
Dus als je die daarna weer op vinyl perst, heb je toch de oude dynamiek van vinyl.
Zo bedoelde je toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sentiment speelt hierbij een grote rol. En vinyl geeft een andere klank dan CD. En natuurlijk kan je als DJ andere dingen doen met een vinyl plaat dan met een CD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja kijk, want bovendien is so natuurlijk, dat de hoes van de plaat die is veel grotererder dan de hoes van de cd en dan kan je beter zien wat staat er op dan eigenlijk met zonder dat je de extra bril moet kopen. En ook! Want dat is leuk, nou ja, dat vind ik dan, mevrouw Harm, dat is mijn vriendin, die heet Neel, die dus die vindt het wat onzinnig ofzo maar dat is haar probleem, dat als de plaat dat je die draait, dan zie je ook draaien, en met de cd niet. Dus voor de sentimentele en de emotie is de viniele plaat leuker dan de cd, maak niet uit of die digetaal is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing