Hoe heet het als het refrein nog eens extra aangezet wordt gezongen in een powerballad?

Zoals bijvoorbeeld in Superwoman van Karyn White, The Greatest Love of All van Whitney Houston of Have You Ever van Brandy?

Ik zoek naar een term als 'bridge' of 'hook', maar weet de juiste term dus niet.

Antoni
5 uur geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Als je bedoelt aan het eind van het lied, dan wordt dat het Outro genoemd. Om dat een versterkend effect te geven volgt er eerst nog een modulatie naar een (half) toontje hoger.
Amadea
3 uur geleden